سید مهدی مقدسی؛
تابناک: سید مهدی مقدسی سفر رئیس سازمان محیط زیست کشور به استان مرکزی قبل از سفر هیات دولت را نشان از عرم مسئولان برای رفع آلودگی هوای استان مرکزی دانست
کد خبر: ۲۹۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲ 05 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسي پيشرفت برنامه عمل حفاظت و بهبود محيط زيست استان مركزي که صبح امروز با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد خانم ابتکار را مدافع حقوق مردم در جهت کاهش آلودگی هوای استان مرکزی خواند و گفت: باید اعتراف کنیم وضع هوای استان مرکزی خوب نیست این به منزله نادیده گرفتن اقدامات انجام شده در جهت کاهش آلودگی هوا نیست.

مقدسی دغدغه اصلی مردم استان مرکزی را کاهش آلودگی هوا دانست و با بیان اینکه انتظار از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ویژه و بالاست تصریح کرد: در پنج ماهه نخست سالجاری مردم استان مرکزی نزدیک دو ماه هوای ناسالم را تجربه کرده اند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با بیان اینکه به دلیل آسیب جدی تالاب میقان ریزگردهای این تالاب از ریزگردهایی که منبع خارجی دارند خطرناک تر است بیان کرد: آلایندگی صنایع پتروشیمی، پالایشگاه نیروگاه، شرکت ایرالکو و خودروها از عوامل آلوده کننده هوای استان مرکزی هستند.

مقدسی آثار آلودگی هوا در اراک را که باعث بیماری های ریوی و سرطانی شده است را مشهود دانست و خاطر نشان کرد: زیبنده نیست که مدیریت قبل شرکت ایرالکو برای پاک کردن صورت مساله 20 میلیارد تومان به وکیل پول دهند تا علیه محیط زیست شکایت کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس سفر رئیس سازمان محیط زیست کشور به استان مرکزی قبل از سفر هیات دولت را نشان از عزم  و اراده مسئولان برای رفع آلودگی هوای استان مرکزی دانست و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی باید مصوبات ارزشمندی برای رفع آلودگی هوا گرفته شود.

مقدسی تجدید نظر در اعلام عدم آلایندگی شرکت پتروشیمی شازند را خواستار شد و افزود: بروز رسانی مطالعات منابع آلاینده شهر اراک و تامین اعتبارات طرح جامع مدیریت پسماند باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تسریع در اعلام استعلام دستگاه های اجرایی برای احداث پتروشیمی خمین و احداث ساختمان جدید محیط زیست فراهان و آشتیان را در این جلسه مطرح کرد و افزود: برای رفع آلایندگی باید تصمیمات صحیح گرفته شود.

مقدسی احیا و حفاظت ار تالاب میقان که نگرانی ویژه روی این مساله وجود دارد تامین اعتبار برای انتقال واحد آند سازی و تخصیص اعتبار برای کالیبره کردن دستگاه سنجش آلاینده و توجه به حمل و نقل ریلی را از اقدامات لازم برای کاهش آلودگی هوای استان مرکزی عنوان کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار