کد خبر: ۲۹۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 04 September 2016


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج خواستار تلاش بیشتر مسؤولان و دستگاه‌های مرتبط برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان شد.

فاطمه اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: دین مبین اسلام تاکید بسیار زیادی بر ضرورت ازدواج داشته و پیامبر گرامی اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) و بزرگان و علمای دینی ما همواره بر ضرورت فراهم‌سازی مقدمات ازدواج جوانان تاکید فرموده‌اند.

وی افزود: متاسفانه یکی از مشکلاتی که نسل جوان ما با آن در شرایط امروز دست‌ به گریبان هستند، موضوع ازدواج است و بخش مهمی از مشکلات ایجاد شده در این حوزه مربوط به مسائل اقتصادی و همچنین فرهنگی است.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: به طور طبیعی وقتی مشکلات اقتصادی و بیکاری در جامعه‌ای وجود دارد، به همان میزان استقبال نسل جوان برای ازدواج کاهش می‌یابد.

اسکندری گفت: یک دختر و یا پسر جوان در ذهن خود رویاهایی بسیاری به ویژه در موضوع ازدواج داشته و به طور طبیعی به دنبال ایجاد زندگی بهتر برای خود است، اما وقتی می‌بیند که مشکلات اقتصادی و بیکاری به وی اجازه تحقق رویاهایش را نمی‌دهد، به ازدواج تشویق نمی‌شود.

وی بیان داشت: بنابراین نخستین‌ گام این است که باید برای نسل جوان امکانات و زیرساخت‌های لازم به ویژه در حوزه اشتغال و مسکن تامین شود تا بتوانیم آنها را برای ساختن زندگی بهتر تشویق کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج افزود: اما مهمتر از این کار، تلاش در حوزه فرهنگی برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان است و متاسفانه ما نسبت به چند دهه گذشته در این حوزه غفلت‌های زیادی داشته‌ایم.

اسکندری ادامه داد: در گذشته دختران و پسران جوان با کمترین امکانات و تنها با اتکا به لطف و عنایت پروردگار و اعتماد به نفس، زندگی جدیدی را آغاز کرده و در این دوره‌ها، میزان طلاق به مراتب کمتر از امروز بود.

وی اظهار داشت: متاسفانه امروزه هزینه‌های سنگین مراسم‌ عروسی، تهیه جهیزیه، مهریه‌های سنگین و غیر متعارف به صورتی در جامعه ما رواج یافته که نسل جوان از ازدواج هراس دارند، چرا که هرگز قادر به تامین این هزینه‌ها نیستند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد:‌ در این شرایط نیاز است که دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و نهادهای مرتبط بیشتر از گذشته در جهت ترویج فرهنگ ازدواج آسان تلاش کرده و تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و عزم ملی دارد.

اسکندری گفت: در شرایطی که نرخ ازدواج و نرخ تولد در کشورمان روند نزولی را تجربه می‌کند، نمی‌توانیم به این موضوع بی‌توجه بوده و همه باید به وظائفی که در قبال جامعه داری، عمل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار