شهردار سلماس از دفع روزانه 85 الی 90 تن زباله در سایت پسماند این شهرستان خبر داد
کد خبر: ۲۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 28 April 2015

محمد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت ساماندهی سایت پسماند و تفکیک زباله شهر گفت: در حال حاضر روزانه حدود 85 الی 90 تن زباله‌های روزمره شهروندان در سایت پسماند شهر به مساحت حدود 20 هکتار از سوی یک دستگاه بلدوزر دفن و خاکریزی می‌شود و مکانی جداگانه نیز برای تخلیه شیرآبه زباله‌ها در نظر گرفته شده است.

رحیمی با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله در سلماس تصریح کرد: سایت تفکیک و بازیافت زباله در راستای کاهش دفن زباله و مطابق ماده ۱۹۳ قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر اینکه شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت باید زباله‌های‌شان به صفر کاهش یابد، در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: سایت تفکیک زباله سلماس نیز به لحاظ محیطی آماده شده و 30 میلیون تومان اعتبار برای آماده‌سازی محل آن هزینه شده است.

شهردار سلماس با تاکید بر اجرای طرح کمربند سبز در سایت پسماند این شهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ضایعات پلاستیکی برای زمین‌های زراعی مجاورمشکل ایجاد می‌کردند و سبب آلودگی زمین‌های مذکور می‌شدند، 500 اصله درخت سنجد در اطراف محوطه پسماند و تفکیک زباله‌ها، درختکاری شده و به طور منظم آبیاری می‌شوند.

وی افزود: مطالعه طرح جامع پسماند شهر نیز انجام شده ولی ایراداتی بر آن وارد است که بنا داریم طی جلسه‌ای با مشاوران امر، پس از رفع نواقص طرح آن را به اجرا درآوریم.

رحیمی در ادامه به ضرورت بازیافت زباله‌های خانگی اشاره کرد و گفت: خدمات‌رسانی به شهروندان اولویت اصلی شهرداری است و حفظ و ارتقاء سلامت جامعه و محیط زیست نیز بخشی از این خدمات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار