معاون استانداری مرکزی:
معاون عمرانی استانداری مرکزی گفت: ۴۲ کانون عشایری در زرندیه شناسایی شده که حدود ۶۵ درصد از عشایر استان مرکزی را در خود جای داده‌اند.
کد خبر: ۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵ 04 February 2015

مهدی زندیه‌وکیلی بعدازظهر امروز در مراسم جشن عشایر استان مرکزی که به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر برگزار شد اظهار داشت: معرفی نقش روستائیان و عشایر در مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی از جمله اهداف برگزاری جشن بزرگ انقلاب در روستاها است.

وی افزود: عشایر جمهوری اسلامی همپای دیگر مردم در صحنهها حضوری فعال داشته و نقش این قشر و دلاوری‌های آنان در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی بسیار مشهود است و باید این نقش تبیین و بازگو شود.

معاون عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: وحدت و همدلی بین طوایف و عشایر در راستای تامین امنیت بسیار با اهمیت بوده و همانطور که امام راحل فرمودند عشایر ذخایر نظام هستند، در سایه امنیت رونق و توسعه اقتصادی و عمرانی بیشتر می‌شود.

زندیهوکیلی با اشاره به تولیدات عشایری گفت: عشایر در تولیدات محصولات دامی سهمی بزرگی دارند و با تولید این محصولات نقش مهم و تاثیرگذاری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارند.

وی افزود: 42 کانون عشایری در زرندیه شناسایی شده که حدود 65 درصد از عشایر استان مرکزی را در خود جای و بیش از یکهزار خانوار عشایری را تحت پوشش قرار داده است.

معاون عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: کانونهای عشایری زرندیه علاوه بر عشایر خود استان هر ساله عشایر استان‌های قم و قزوین را نیز پذیرا بوده و عشایر این استانها به مراتع ییلاقی زرندیه کوچ می‌کنند.

زندیه‌وکیلی با اشاره به مراتع تحت اختیار عشایر زرندیه گفت: دام حدود 60 درصد از مراتع شهرستان زرندیه برای چراندن دام در اختیار عشایر بوده که بیش از 180 هزار راس را شامل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار