مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل، از رونق ویلاسازی در روستاهای استان اردبیل ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۲۸۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 30 August 2016
به گزارش تابناک اردبیل، فرهاد سبحانی اظهار داشت: ما در برخی از روستاها شاهد ساخت و سازهای خارج از محدوده و غیرقانونی هستیم که حریم این روستاها را تهدید می‌کند به طوری که در سال‌های اخیر ساخت ویلا و برخی از واحدهای مسکونی غیر ضرور از سوی عده‌ای افراد سودجو در روستاها حریم این مناطق را به مخاطره انداخته است.

وی هرگونه ساخت و ساز خارج از محدوده را خلاف مقرارت و قوانین توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شده است در این روستاها هرگونه ساخت و ساز باید با استعلام از بنیاد مسکن انجام شود و فرد متقاضی باید از دهیاری پروانه بگیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: جرایم سنگینی برای متخلفان ساخت و ساز خارج از محدوده در روستاها در نظر گرفته شده است تا جلوی تغییر کاربری‌های نامناسب گرفته شود.

سبحانی موضوع حفظ کاربری را در ساخت و سازهای روستایی یادآور شد و گفت: متاسفانه چه در ساخت و سازها و چه در خرید و فروش‌ها استعلامی انجام نمی‌شود در حالی که ما با دو قانون منع فروش اراضی غیرکاربری مسکونی و حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی روبه‌رو هستیم که باید هر دو قانون مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در برخی از حاشیه روستاها شاهد ساخت و سازهای غیرقانونی و خارج از محدوده هستیم که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری مراجع قضایی به دشت با این ساخت‌ و سازها برخورد می‌کنند، تصریح کرد: هر چند این تخریب واحدها اعتراض‌ها و مشکلات تبعات اجتماعی را به دنبال دارد اما در همان مراحل اولیه با گزارش‌های تهیه شده تخریب این واحدها به سرعت انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل یادآور شد: در قالب کمیسیون ماده 99 ما به ساخت و سازهای داخل محدوده که خلاف قوانین و مقررات انجام می‌شود جریمه‌های سنگینی را وضع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای خارج از ضوابط و قوانین اقدام به ساخت و ساز کنند.

سبحانی با بیان اینکه به دلیل بالا بودن جریمه و سنگین بودن برخورد با تخلفات دیگر کسی در روستاها راغب به انجام کار غیرقانونی نیست، افزود: همچنان این رویه را ادامه می‌دهیم و باید شرایطی را فراهم کنیم تا تخلفات در این حوزه به حداقل برسد

انتهای پیام/

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
ویلا تیستن اینا.
یک عده بی پول فلک زده فقیر میان یه خونه ای می سازن کنار جاده اصلی منتهی به روستا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار