پیست دو ومیدانی زمین چمن تختی شهرستان نیر روز دوشنبه با انجام یک رقابت دوومیدانی و با حضور دوندگان و ورزشکاران از جمله سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه برداری افتتاح شد.
کد خبر: ۲۸۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹ 29 August 2016
به گزارش تابناک اردبیل به نقل از ایرنا، اکبر نگاهی رییس اداره ورزش و امور جوانان نیر درآیین افتتاح این پروژه با اشاره به اینکه تاکنون 600 میلیون ریال برای پیست دوومیدانی اختصاص داده شده است، گفت: برای تکمیل پیست و بهسازی و احداث رختکن استاندارد در ساختمان هیأت فوتبال و جایگاه ویژه باید هزینه بیشتری شود.
وی افزود: شهرستان نیر به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع و دارا بودن آب و هوای مطبوع ، محل مناسبی برای اردوی تیم های لیگ دسته یک و لیگ برتر است.
نگاهی اضافه کرد: تیم های داخلی به جای اردو زدن در کشورهای خارجی، با برگزاری اردو در داخل کشور می توانند هم از صرف هزینه های بیشتر جلوگیری کنند و هم به اقتصاد استان کمک کنند، چرا که شهرستان نیر از نظر ارتفاع و آب و هوا از استانداردهای بالایی برخوردار بوده و روند نتیجه گیری این تیم ها در طول فصل بعد از برپایی چنین اردوهایی مؤید این نکته است.
وی در باره برنامه های ورزش و جوانان نیر برای میزبانی هر چه بهتر شهرستان نیر افزود: برای جذب بیشتر تیم ها برای اردو زدن در این شهرستان باید امکانات خوبی فراهم کرده و ورزشگاه را به یک ورزشگاه استاندارد و مجهز تبدیل کنیم که این امر نیازمند اعتبارات بیشتری است.
وی ادامه داد: رختکن و سرویس بهداشتی در خور شان تیم های ورزشی نیست و باید با کمک مسئولان و جذب بخش خصوصی برای آماده سازی ورزشگاه اقدامات لازم انجام شود که خوشبختانه در سال جاری با مساعدت فرمانداری و همکاری اداره کل درصدد رفع این مشکل هستیم.
نگاهی گفت: جایگاه تماشاگران زمین چمن نیز نیازمند تعمیرات اساسی است که در نظر داریم حتی المقدور تعمیرات اساسی در این بخش نیز انجام شود.
وی اظهاکرد: تیم های بومی شهرستان نیر و هیات فوتبال در حال حاضر از زمین چمن هفته ای 9 جلسه به صورت رایگان استفاده می کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیر در مورد اردوی تیم های لیگ برتر در این شهرستان گفت: طی سال های اخیر میزبان تیم های زیادی بودیم، تیم های ماشین سازی تبریز به مدت یک هفته، امید سایپا به مدت چهار روز، آکادمی فوتبال ایران مهر به مدت پنج روز، تیم صبای قم دو بار 17 روز، تیم شهرداری ارومیه سه روز و نفت تهران به مدت 10 روز در شهرستان نیر اردو داشتند.
نگاهی افزود: این تیم ها علاوه بر انجام تمرین، بازی های دوستانه خود را در چمن برادران شهید صوابی نیر برگزار کردند.
نیر در جنوب غربی اردبیل واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار