نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج:
نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهرداری‌ها باید منابع درآمدی پایدار برای خود تعریف کنند.
کد خبر: ۲۸۶۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 28 August 2016
مریم قهرمانی اظهار داشت: بر اساس قانون شهرداری‌ها متکی به درآمدهای خود هستند و بودجه‌ای از اعتبارات دولتی دریافت نمی‌کنند.
وی افزود: بخش مهمی از درآمدهای شهرداری از محل عوارض و ساخت‌وسازها تأمین می‌شود که این شیوه هرگز به سود شهر و مردم نیست.
عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: اتکا به این شیوه آسیب‌های بسیاری دارد، زیرا برخی اوقات شاهد هستیم که به دلیل رکود در ساخت‌وسازها، شهرداری‌ها با مشکلات بسیاری برای تأمین اعتبارات و بودجه‌ پروژه‌های عمرانی روبه‌رو می‌شوند.
قهرمانی با تأکید بر اینکه نباید منتظر تخلف شهروندان در ساخت‌وسازها و کسب درآمد برای شهرداری‌ها از این طریق بود،‌ گفت: این شیوه موجب نابه‌سامانی در ساخت‌وسازها و عدم جدیت در جلوگیری از تخلفات ساختمانی می‌شود.
وی بیان داشت: بنابراین شهرداری‌ها باید به سمتی حرکت کنند که برای خود درآمدهای پایدار تعریف کرده و متکی به دریافت عوارض و یا خسارت به واسطه ساخت و سازهای غیرمجاز نباشند.
نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج افزود: تحقق این مهم نیازمند کار کارشناسی و استفاده از افراد نخبه و کارآزموده در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی است.
قهرمانی با اشاره به عملکرد دوره چهارم شورای شهر مرکز استان البرز در این حوزه گفت: اقدامات خوبی برای حرکت به سمت کسب درآمدهای پایدار انجام شده، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی در پیش داریم.
وی اظهار داشت: یکی از نیازهای اصلی شهرستان کرج استفاده صحیح از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهر در کسب درآمد پایدار است، به عنوان نمونه در حوزه حمل و نقل عمومی با افزایش کیفیت خدمات‌رسانی از یک سو می‌توانیم درآمد خوبی برای شهر کسب کرد و از سوی دیگر رضایت‌مندی شهروندان را افزایش داد.
نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر در پایان گفت: اگر بتوانیم حوزه حمل و نقل عمومی در شهرستان کرج را ساماندهی کنیم، هم شاهد افزایش خدمت‌رسانی و رضایت‌مندی شهروندان خواهیم بود و هم آسیب‌ به شهر از جمله آسیب‌های زیست محیطی و ترافیک را کاهش می‌دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار