مدیرکل غله استان اردبیل خبر داد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی را در ذخیره‌سازی و نگهداری گندم تولیدی در استان در قالب انبارها و سیلوها نداریم
کد خبر: ۲۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 27 April 2015


به گزارش فارس، علی نوبخت اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصول گندم به ویژه در شمال استان در حال حاضر از لحاظ خرید و ذخیره‌سازی گندم با توجه به افزایش امکانات و تاسیسات مناسب با مشکل خاصی روبه‌رو نیستیم.

وی افزود: با وجود اینکه مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است؛ در دو فاز سیلوی 100 هزار تنی اردبیل را تکمیل کرده و به بهره‌برداری می‌رسانیم که فاز اول آن تا خردادماه به ظرفیت پنج هزار تن در 15 کیلومتری شهر اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل یادآور شد: عملیات احداث سیلوی 100 هزار تنی اردبیل از سال 86 آغاز شده است و در زمینی به مساحت هفت هکتار اجرایی و عملیاتی می‌شود.

نوبخت تصریح کرد: قرار است تا آغاز فصل خرید فاز اول این پروژه به ظرفیت 50 هزار تن به شکل سیلوی مجهز با بدنه فلزی به بهره‌برداری برسد که در طراحی استاندارد ساخت این سیلو سعی شده است تا منبع ذخیره گندم به شکل مناسب در نظر گرفته شود.

این مسئول ادامه داد: با افزایش انبارها و سیلوهای ذخیره گندم تلاشمان بر این است تا میزان مصرف سالانه 200 هزار تنی گندم استان را به شکل مطلوب فراهم کرده و در نگهداری از آن اهتمام جدی داشته باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل در پایان گفت: در شمال استان بیشترین تولید محصول گندم را شاهد هستیم که هم در آن منطقه و هم مرکز استان سعی بر این است تا انبارها و سیلوهای ذخیره‌سازی گندم به شکلی آماده و مهیا شود تا امکان بهره‌برداری از آنها فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار