در ماه‌های پایانی دوره نمایندگی مطرح شد
برج‌سازی به آن معنایی که در تهران ساخته می‌شود نیست بلکه بخشی از این منطقه را به مجموعه‌ای که از نظر سکونت‌گاهی امکانات خوبی داشته باشد تبدیل می‌کنند.
کد خبر: ۲۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 27 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: زورآباد نام یکی از مناطق فقیرنشین و حاشیه‌نشین کرج است. این منطقه در ابتدای ورودی شهرستان کرج و در نزدیکی یکی از مرفه‌ترین مناطق مسکونی کشور یعنی عظیمیه کرج قرار دارد.
در آخرین سال‌های ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، وی در سفری به کرج بر ضرورت تغییر نام این منطقه تاکید کرد و از آن پس زورآباد به اسلام‌آباد تغییر نام داد. رئیس جمهور وقت دستوری نیز برای ساماندهی وضعیت زورآباد قدیم و اسلام آباد فعلی صادر کرد و بعدها ستادی نیز تحت عنوان ستاد ساماندهی تپه مرادآب تشکیل شد.
از زمان تشکیل این ستاد تاکنون بیش از 22 سال می‌گذرد، اما کار قابل توجهی صورت نگرفته است.
رسانه‌های البرزی و حتی ملی بارها از وضعیت نامناسب این منطقه گزارش‌هایی را منتشر کرده‌اند.
به عنوان نمونه 2 سال قبل کیهان در گزارشی به نقل از یکی از ساکنان محله اسلام‌آباد نوشت: این منطقه از حداقل امکانات شهری محروم است، رنج اهالی این منطقه از کمبود امکانات و خانه‌های ناایمن با کوچه‌هایی باریک و دروازه‌هایی مشترک همچنان ادامه دارد.
خانم بزرگی می‌افزاید: مردم مثل توپی هستند که در زمین ستاد ساماندهی تپه مرادآب و شهرداری منطقه 8 کرج پاسکاری می‌شوند و نبود امنیت کافی، وجود سگ‌های ولگرد، هجوم هزاران موش و حیوانات موذی به محل زندگی مردم، عدم حمل نخاله‌های ساختمانی ناشی از تخریب املاک، مشکلات رفت و آمد، تجمع معتادان در خانه‌های مخروبه و افزایش آمار سرقت از منازل از دیگر مشکلات محله اسلام‌آباد کرج است.
وی اظهار می‌دارد: شاید ایجاد یک فرهنگسرا و یک بوستان محله‌ای نه چندان زیبا و... تنها اقدام قابل توجه این سال‌های مسئولان در منطقه اسلام‌‌آباد است.
علی قریشی، کارمند و 48 ساله در ارتباط با محله اسلام‌آباد می‌گوید: در طول این مدت شماری از خانه‌ها که شاید بتوان گفت کمی اقبالشان بلندتر از دیگر همسایگان شان بوده است با اجرای طرحی تحت عنوان ساماندهی، خریداری و خانواده‌های ساکن در آنها با پشتوانه  ناچیزی روانه منطقه دیگری برای زندگی شده‌اند.
وی تصریح می‌کند: به رغم پیش‌بینی دولت برای بازسازی، نوسازی و سرمایه‌گذاری در این منطقه، زندگی همچنان به قوت خویش جریان دارد و جمعیت این محله کاهش قابل توجهی پیدا نکرده و تنها تعداد خرابه‌های میان خانه‌ها و ناامنی ناشی از فضای ایجاد شده رنج ساکنان این منطقه را دوچندان کرده است.
عنایت‌الله برزگر، مغازه‌دار می‌گوید: بازسازی بافت‌های فرسوده با سطحی‌نگری به سرانجام نمی‌رسد و در این زمینه محله محروم اسلام‌آباد نیازمند توجه ویژه است و شعار دادن و وعده‌های دروغین مشکلی از مشکلات این محله را حل نمی‌کند.
مسئولان نیز وعده‌هایی نیز در این ارتباط بیان کرده‌اند.
یکی از این مسئولان محمد جواد کولویند است. وی چند سال قبل و در دولت محمود احمدی‌نژاد از یک وزارتخانه به وزارت کشور منتقل و به عنوان فرماندار کرج منصوب شد.
او در ابتدای دوره حضورش در فرمانداری کرج در گفت‌وگو با رسانه‌ها وعده داد که وضعیت اسلام‌آباد و تپه مراد آب ساماندهی می‌شود.
در اواخر این دوره نیز باز در جمع خبرنگاران حاضر شد و وعده داد که وضعیت این منطقه ساماندهی ‌می‌شود.
کولیوند پس از چند ماه جای خود را به عیسی فرهادی داد و پس از آن برای حضور در مجلس تلاش‌ها و رایزنی‌های بسیاری داشت.
با مرور خبرهای آن دوران، در می‌یابیم که وی چندین جلسه با ساکنان تپه مراد آب و اسلام‌آباد داشت و به آنها وعده داد که با حضور در مجلس راهکارهای قانونی برای ساماندهی وضعیت این منطقه را پیگیری می‌کند.
اکنون که به پایان دوره چهار ساله مجلس شورای اسلامی دوره نهم و انتخابات مجلس دهم نزدیک می‌شویم، باز هم محمود جواد کولویند نماینده فعلی کرج در مجلس به سراغ خبرنگاران و سوژه تکراری تپه مراد آب رفته و در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه قرار است تپه "مرادآب" ساماندهی می‌شود، گفته است: اجرایی کردن این طرح‌ها مشروط به استقبال مردم است و اگر مردم استقبال نکنند تغییری در این منطقه ایجاد نمی‌شود.
وی با بیان اینکه برای ارتفاع 1400 متر به بالا براساس قانونی که در ریاست جمهوری وقت مصوب شده است باید هیئت امنا تشکیل شود، اظهار داشت: یک هیئت امنایی متشکل از فرماندار، نمایندگان شهر، امام جمعه، دادستان، شهردار و چند نفر از معتمدین تشکیل شده است.
وی افزود: این سازمان بر اساس عرصه‌هایی که در اختیارش قرار گرفته می‌تواند بفروشد و هزار و 400 متر به بالا را تملک کنند.
کولیوند ادامه داد: اگر بخواهیم در تپه مرادآب و در مجموعه اسلام آباد فرهنگ سکونتی را تغییر دهیم باید برای این مجموعه زیر 1400 تعیین تکلیف کنیم.
نماینده مردم کرج با بیان اینکه الان بالای 1400 متر آزاد شده است ولی برای ارتفاع پایین‌تر از 1400 متر تعیین تکلیف نشده است، بیان کرد: ارتفاع کمتر از 1400 در اختیار شهرداری است.
نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه یکی از برنامه‌های طرح‌ جامع شهرسازی ساختن برج است، خاطرنشان کرد: برج‌سازی به آن معنایی که در تهران ساخته می‌شود نیست بلکه بخشی از این منطقه را به مجموعه‌ای که از نظر سکونت‌گاهی امکانات خوبی داشته باشد تبدیل می‌کنند.
وی با بیان اینکه پارک، فضای‌سبز، مدرسه و سایر امکانات در این مجموعه ایجاد می‌شود، گفت: این منطقه 168 هکتاری تنها به برج‌سازی اختصاص نمی‌یابد بلکه امکانات خدماتی، ورزشی، فرهنگی، مسکونی، تجاری و اداری در این منطقه احداث می‌شود.
این اظهارات اگر چه وعده جدید برج سازی و پارک سازی را به مردم ساکن تپه مراد آب داده، اما حرف تازه‌ای نیست. یعنی تکرار همان وعده‌هایی است که 20 سال به مردم داده شده و می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
به خدا ما از مسئولين كرج راضي نيستيم غير از تاكيد بر پتانسيل هاي كرج هيچ كاري نميكنند دريغ از يك پروژه سرمايه گذاري و مشاركتي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
بابا مسولین تو رو به خدا کاری کنید زود خانه های اسلام آباد برداشته بشه مردم با بدبختی اونجا زندگی میکنه خود من الان اونجا زندگی مبکنم با فلاکت زندگیمیکنم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار