یک خانواده سخت کوش و کارآفرین در علی آباد دوربن بخش مرکزی شهرستان خاش مزرعه چهل هکتاری آفتابگردان ایجاد کردند. طاهر شهنوازی و همسرش با همت بلند و پشتکار خود توانسته اند با مدیریت مصرف آب و کاشت اصولی مزرعه ای بسیار زیبا و دیدنی و با نشاطی پدید بیاورند که در نوع خودش بسیار جالب است.
کد خبر: ۲۸۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 20 August 2016

جهان بخش ریگی مسئول خدمات کشاورزی بخش مرکزی خاش گفت: در هر هکتار از این مزرعه بزرگ افزون بر یک تن محصول آفتابگردان برداشت می شود. این زوج جوان به عنوان الگوی کشاورزی توانسته اند برای خود شغل ایجاد کنند که این امر نشان می دهد کسب علم و دانش و داشتن فهم کشاورزی توسط دانش آموختگان این بخش می تواند به موفقیت های افراد بیفزاید.

بخشدار مرکزی خاش هم از اقدامات ارزشمند این زوج جوان برای رونق بخشیدن به اشتغال و تولید و بهره گرفتن از ظرفیتهای ارزشمند کشاورزی در این بخش گفت: بخش مرکزی خاش با ۱۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۷۰ هزار نفر جمعیت و با بیش از ۷۰۰ پارچه آبادی و روستا از جایگاه ارزشمندی در تولیدات زراعی و باغی در استان برخوردار است به گونه ای که بخش مرکزی خاش با حدود ۱۰۰۰ واحد گلخانه ای رتبه نخست را از نظر تعداد گلخانه و میزان تولید محصولات گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان دارد.

مجتبی شجاعی افزود: حدود 7000 هکتار نخیلات عمدتا در منطقه روتک و کارواندر وجود دارد.

وی اظهار داشت: بیشترین سبزی استان سیستان و بلوچستان نیز در بخش مرکزی خاش تولید می‌شود و آمار 885 هکتار سطح زیر کشت سبزی نیز مربوط به این بخش است.

بخشدار مرکزی خاش بیان کرد: رتبه نخست تولید پسته استان با حدود بیش از ۳۰۰۰ هکتار سطح زیر کشت و بیش از ۴۰ هزار تن برداشت پسته از دیگر افتخارات این بخش به شمار می‌آید.

شجاعی تصریح کرد: رتبه دوم تعداد استخرهای پرورش ماهی با 150 استخر نیز متعلق به این بخش است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار