کد خبر: ۱۱۶۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴ 17 May 2024

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: سیستان و بلوچستان در بسیاری از جرایم امنیت عمومی نسبت به جمعیت، در جایگاه مطلوبی در مقایسه با سایر استان‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا ساوری روز پنجشنبه در دومین جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار سیستان و بلوچستان که در زاهدان برگزار شد اظهار کرد: بررسی‌های‌ کارشناسی از آمار مربوطه به ۱۰ عنوان کیفری پر تکرار به محاکم قضایی نشان می‌دهد که سیستان و بلوچستان در بسیاری از جرایم امنیت عمومی از جمله سرقت، خشونت ضرب، جرح عمدی و نزاع توهین، تخریب و مزاحمت و تصادفات نسبت به جمعیت در جایگاه مطلوبی در مقایسه با سایر استان‌ها قرار دارد.

وی بیان کرد: بر خلاف تصور عمومی و نشر و باز نشر اخبار و گزارشات مربوط به جرائم بخش امنیت عمومی در فضای رسانه ای و فضای مجازی راجع به سیستان و بلوچستان از نظر دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه مبتنی بر آمار انتظامی و آمار قضایی وضعیت این استان در مقایسه با سایر استان‌ها به نسبت جمعیت از وضعیت مناسب تری برخوردار است.

مدیرکل دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه عنوان کرد: خوشبختانه با تدابیر و تمهیدات متخذه از سوی مسوولان ذیربط دستگاه های سیاسی امنیتی، انتظامی و قضایی و اقدامات به عمل آمده از سوی نیروهای عمل کننده، شاهد کنترل و مهار سرقت‌ها در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در سیستان و بلوچستان به میزان حدود پنج درصد بوده ایم، در واقع روند رو به رشد سرقت‌ها در سطح استان کنترل و مهار شده و علاوه بر آن شاهد کاهش پنج درصدی انواع سرقت‌ها در منطقه بوده‌ایم که نمونه ای از اقدامات ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای است.

وی افزود: بنابراین به صراحت اعلام می‌شود جایگاه و رتبه سیستان و بلوچستان در حوزه نزاع، درگیری، توهین، تخریب و تصادفات و پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی در این قبیل جرایم پر تکرار کیفری در مقایسه با سایر استانها از وضعیت مطلوب تری برخوردار است.

ساروی گفت: لازم است رسانه‌ها و خبرنگاران از معرفی چهره سیستان و بلوچستان در انظار عمومی دقت لازم را به عمل آورده و متناسب با شرایط استان اطلاع رسانی مؤثری انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار