کد خبر: ۲۷۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 14 August 2016


استاندار البرز بر استفاده از ظرفیت‌های استان البرز برای برگزاری باشکوه یادواره‌های شهدا در این استان تأکید کرد و از فعال شدن دبیرخانه مرکزی بزرگداشت سرداران و شهدای استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروز در جلسه نشست هماهنگی نخستین کنگره سرداران و شهدای هشت سال دفاع مقدس استان البرز اظهار داشت: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس با شجاعت و دلاورمردی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

وی ادامه داد: بزرگداشت شهدا و برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از مهمترین وظایفی است که باید به درستی اجرایی شود.

استاندار البرز با بیان اینکه گذشت زمان نباید ما را از دوران دفاع دور کند افزود: با برگزاری یادواره‌های شهدا علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس در انتقال آرمان‌ها و اهداف رزمندگان به نسل امروز نیز بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه باید بسترهای برگزاری اینگونه یادواره‌ها در استان البرز بسیار فراهم شود افزود: در این زمینه استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و استان برای برگزاری هر چه باشکوه مراسم‌های بزرگداشت شهدا امری مهم به شمار می‌رود.

استاندار البرز با بیان اینکه دبیرخانه مرکزی کنگره بزرگداشت سرداران و شهدای البرز فعال شده است، اظهار داشت: ترویج فرهنگ مقاومت، ‌ایثار و شهادت از مهمترین اصول و برنامه‌هایی است که باید به درستی در جامعه انجام شود.

طهایی اظهار کرد: در دبیرخانه مرکزی این کنگره قرار است اقدامات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای برگزاری نخستین کنگره سرداران شهید در این استان انجام شود و لازم است تا تمام دستگاه‌ها با اتحاد و همدلی برنامه‌های این کنگره را به درستی به جلو ببرند.

وی برگزاری نخستین کنگره شهدا و سرداران شهید استان البرز را گامی مهم در رونق بخشیدن به امور فرهنگی استان البرز دانست و اعلام کرد: حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و قدردانی از شهدای گرانقدر دفاع مقدس، اصلی‌ترین هدف برگزاری این کنگره است.

استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود بر تلاش دو چندان دستگاه‌های فرهنگی استان برای برگزاری باشکوه کنگره سرداران شهید استان تأکید کرد و بیان داشت: دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌ها و ایده‌های خلاقانه خود در این زمینه را به دبیرخانه این جشنواره ارائه دهند.

بر اساس این گزارش، نخستین کنگره و بزرگداشت سرداران و شهدای البرز، اواخر سال و یا نیمه اول سال آینده در البرز برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار