ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران : ابومازن تحت فشار سعودی ها به ملاقات مریم رجوی رفت و این کار از نظر گروههای جهادی و فلسطینیان محکوم می باشد.
کد خبر: ۲۷۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱ 14 August 2016

تابناک آذربایجان غربی:

همزمان با میلاد با سعادت ولادت ثامن الائمه امام رضا (ع) و در روز « مقاومت اسلامی» که به مناسبت پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه علیه رژیم صهیونیستی نام گذاری شده است ؛ همایش «نقش مقاومت اسلامی دردفاع از منافع ملی» با حضور ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران و شکیبایی جانشین دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین و نیز جمعی از مدیران و مسئولین سیاسی انتظامی واعضای جمعیت دفاع از ملت فلسطین استان آذربایجان غربی در فرهنگسرای جوان اورمیه برگزارشد.


ناصرابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این همایش با تقدیراز فعالان جمعیت دفاع از فلسطین و اعضای حاضر در جلسه با تبریک میلاد با سعادت حضرت ثامن الائمه امام علی ابن موسی الرضا (ع) و روز مقاومت گفت: امام راحل با طرح موضوع دفاع ازفلسطین و روزجهانی قدس در واقع، بدنبال جهش و حرکت امت اسلامی در راستای رسیدن به وحدت بودند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه مساله فلسطین امروز در اولویت کشورهای اسلامی و عربی قرار ندارد در این خصوص می توان به بیانیه کشورهای عربی در نشست اخیر اشاره نمود که در آن اشاره خاصی به مساله فلسطین نشده و صرفا مطالب قبلی به نوعی تکرار شده است.

ابوشریف با بیان اینکه ملت و حکومت جمهوری اسلامی ایران از این امر مستثنی است و همواره یار و همراه فلسطین بوده افزود: ما در آخرین دیداری که حدود 3 ماه پیش با حضرت آقا داشتیم ، ایشان بار دیگر اشاره فرمودند که مساله فلسطین مساله جهان اسلام است و دفاع از فلسطین دفاع از اسلام و این مساله در چهارچوب مسایل سیاسی و نه چیز دیگر قرار ندارد و فقط مربوط به مساله اسلام است.

این عقیده ای است که ما گروههای اسلام گرای فلسطین هم به آن اعتقاد داریم .

وی در ادامه صحبتهای خود افزود: ما در حال حاضر شاهد انتفاضه در فلسطین هستیم ولی هیچ حمایت نظامی، مالی و سیاسی از آن نمی شود.ما نه تنها از طرف رژیم صهیونیستی تحریم شده ایم بلکه دولت مصر نیز ما را تحریم کرده و فقط در ماه دو روز مرز خود با نوار غزه را باز می کند.

وی با اشاره به این که متاسفانه پشتوانه ای برای ملت فلسطین وجود ندارد اظهار داشت: کرانه باختری به منزله زندان کوچکی است که از همه طرف مورد محاصره قرار گرفته است.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه مساله فلسطین تنها مساله ای هست که ی تواند باعث وحدت کشورهای اسلامی گردد ؛ گفت: مساله فلسطین تنها مساله است که هم عرب و هم فارس و هم شیعه و هم سنی و تمام قومیتها و مذاهب اسلامی در رابطه با آن اتفاق نظر دارند و می تواند محور وحدت همه باشد.

ابوشریف در ادامه همایش گفت: همه می دانند که اکثر ملت فلسطین اهل تسنن هستند ولی بعد از مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان به رهبری سید حسن نصرالله ، محبوبیت وی آنچنان بالا رفت که من به جرات می گویم اگر آن زمان انتخاباتی در فلسطین انجام میگرفت و سید حسن نیز کاندیدا بود بیش از 99 درصد مردم به ایشان رای می دادند.

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم که مساله فلسطین می تواند محور وحدت همه کشورهای اسلامی باشد و امیدواریم به آن برسیم.

ابوشریف در رابطه با منافع ملی نیز افزود: امروز منافع ملی همه مسلمانان ایجاب می کند که در رابطه با فلسطین همراه باهم باشند چرا که رژیم صهیونیستی برنامه های خاصی برای نفوذ در کشورهای اسلامی دارد.

ملتهای اسلامی باید بدانند که دسیسه های رژیم صهیونیستی پایانی ندارد و همه تلاش آنها برای ایجاد اختلاف در بین کشورهای اسلامی هست، شما با دیدن وضعیت منطقه می توانید این امر را به وضوح ببینید.

ابوشریف در قسمت دیگری از صحبتهای خود با انتقاد از دولت عربستان سعودی گفت: بسیاری از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی برای حمایت از آن رژیم، میلیاردها دلار هزینه میکنند ولی رژیم سعودی به جای کمک به ملت فلسطین ، پولهای نفت سرزمین اسلامی را برای ایجاد جنگ با کشورهای اسلامی بویژه جنگ یمن و جنگهای منطقه صرف می کند.

در انتهای همایش ابوشریف در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک آذربایجان غربی در خصوص دیدار ابومازن با مریم رجوی سرکرده گروهک منافقین گفت: ما در همان ساعات وروزهای اولاین مساله را محکوم کردیم و ده گروه جهادی فلسطین با انتشار بیانیه ی این حرکت ابومازن را رد کردند.

به گفته وی ابومازن تحت تأثیر و فشار سعودی ها به این ملاقات تن داد و این مساله از نظر گروههای فلسطینی پذیرفتنی نبوده و نیست.

ابوشریف افزود: به اعتقاد اکثر فلسطینیان ، همکاری با گروهک منافقین و امثال مریم رجوی، نه تنها نفعی به ملت فلسطین ندارد بلکه باعث ایجاد ضربه به گروههای جهادی فلسطین خواهد شد.

به گفته نماینده جهادی اسلامی فلسطین، ابومازن نیز محبوبیت زیادی در بین مردم فلسطین ندارد و نه تنها کمکی به انتفاضه نمی کند بلکه خود نیز با دستگیری جوانان شرکت کننده در انتفاضه ،‌به نوعی با مردم فلسطین مقابله می کند ، این در حالی است که در آخرین نظرسنجی انجام گرفته شده نزدیک به 66 درصد ملت فلسطین حامی جهاد مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار