کد خبر: ۲۷۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 03 August 2016


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز خواستار ساماندهی شهرک‌های صنعتی این استان و عدم صدور مجوز برای راه‌اندازی کارخانه در خارج از شهرک‌های فوق شد.

حسین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز با داشتن چند شهرک صنعتی و بیش از سه هزار واحد تولیدی و کارخانه‌های بزرگ و کوچک یکی از قطب‌های صنعتی کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: اگر چه بهره‌مندی از این ظرفیت نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت استان البرز دارد، اما باید توجه داشت که عدم ساماندهی صنایع و نظارت صحیح بر عملکرد آنها، آسیب‌های زیست‌محیطی بسیاری به همراه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: متاسفانه به دلیل آلاینده‌ بودن برخی از صنایع و کارخانه‌های بزرگ و واحدهای تولیدی، در سال‌های اخیر شاهد افزایش آلودگی هوا در این استان بودیم.

محمدی گفت: این در حالی است که در گذشته مناطق شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ و همچنین کرج، جزو مناطق خوش آب و هوای کشور به شمار می‌‌آمدند که امروز با تهدیدهای زیست‌محیطی روبه‌رو هستند.

وی بیان داشت: در این حوزه قوانین صریح و شفافی داریم، به عنوان نمونه نباید مجوزی برای احداث کارخانه و صنایع در خارج از شهرک‌های صنعتی صادر شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: اجرای کامل، صحیح و دقیق این قانون در استان البرز بسیار ضروری است، چرا که در گذشته شاهد بودیم که برای ساخت یک واحد تولیدی، بخشی از اراضی کشاورزی و مستعد استان مورد استفاده قرار گرفته است.

محمدی ادامه داد: از سوی دیگر باید نظارت بر عملکرد شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک‌ها افزایش یافته و با ساماندهی شهرک‌های فوق، مانع از آلودگی هوا و آسیب‌های زیست محیطی شد.

وی تاکید کرد: تحقق این اهداف که در قانون به طور صریح به آن اشاره شده، نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف با اداره‌کل حفاظت محیط زیست است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار