کد خبر: ۲۷۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 02 August 2016


رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت که با توجه به اهمیت جایگاه مباحث علوم انسانی، تاسیس پژوهشکده علوم انسانی در دستور کار جهاد دانشگاهی قرار گرفته است.

علی اکبر هاشمی راد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به قابلیت هایی که سه گروه مطالعات شهری، آسیب های اجتماعی و علوم شناختی، این امر مهم می تواند گام موثری در پیشبرد اهداف این پژوهشکده در جهاد دانشگاهی البرز دارد.

هاشمی راد اضافه کرد: نیروی انسانی متخصص و متعهد بزرگ ترین سرمایه جهاد دانشگاهی است و از این سرمایه ها در حوزه پژوهشی پژوهشکده علوم انسانی در البرز می توان بهره برد.

وی با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی در البرزگفت: راه اندازی این پژوهشکده می تواند کاستی های مربوط به علوم انسانی در استان البرز را جبران کند.

هاشمی راد بر ضرورت ایجاد پیوست فرهنگی در پروژه های پژوهشی تاکید کرد و افزود: وجود پیوست اجتماعی می تواند از به وجود آمدن تبعات اجتماعی در پروژه ها جلوگیری کند.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: با راه اندازی پژوهشکده علوم انسانی در البرز، جهاد دانشگاهی می تواند مرجعی در زمینه علوم انسانی استان و پاسخگوی نیازهای سازمان ها، نهادها و شهروندان در این حوزه باشد.

تلاش جهاد دانشگاهی برای اجرای طرح درمان در منزل

هاشمی را در بخش دیگر از اظهاراتش به اجرای طرح جدید معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز اشاره کرد و گفت: با برنامهه ریزی های صورت گرفته در سال جدید در نظر داریم با همکاری جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی البرز طرح درمان در منزل را به اجرا در آوریم.

وی افزود: بسیاری از بیماران به دلیل شرایط خاص برای مراجعه به مراکز درمانی با مشکل مواجه اند؛ با اجرای طرح درمان در منزل، این بیماران می توانند از حضور پزشک، پرستار در منزل بهره مند شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز افزود: با توجه به کمبودهایی که در زیرساخت های پزشکی استان وجود دارد این طرح تا حدی می تواند این کمبودها را نیز پوشش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار