مدیرکل منطقه شمال غرب وزارت راه و شهرسازی گفت: با اجرای یکی از گزینه های پیشنهادی مشاوران پاسیلو، هر دو راه خلخال به اسالم و خلخال به پونل ایمن سازی و بهسازی شده و ایمنی راه های ارتباطی خلخال به گیلان ارتقا می یابد.
کد خبر: ۲۶۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 28 July 2016

به گزارش ایرنا ، مجتبی خدادادی روز پنجشنبه در نشستی مسوولان شهرستان خلخال افزود: تاکنون پنج گزینه از سوی مهندسان مشاور پاسیلو برای حذف گردنه الماس و ارتقاع سطح ایمنی جاده های خلخال به اسالم و خلخال به پونل به وزارت راه ارائه شده است.
وی گفت: با توجه به درخواست مسئولان و مردم خلخال مبنی بر اجرای گزینه سوم با احداث یک تونل 2.5 کیلومتری در مسیر جاده خلخال به اسالم با حذف گردنه صعب العبور الماس با یک آنتن جدیدی از خروجی این تونل به سمت گردنه زندانه در جاده خلخال به پونل مشکل تردد مردم در زمستان ها نیز در این دو جاده برای همیشه بر طرف خواهد شد.
او اظهار کرد: هزینه بر آورد شده از سوی مشاوران پاسیلو دو هزار و 500 میلیارد ریال است که در صورت تایید نهایی این طرح پیشنهادی و مورد در خواست مردم خلخال در شورای فنی وزارت راه و شهرسازی پروژه یاد شده اجرایی خواهد شد.
وی همچنین به تخصیص 50 میلیارد ریال برای ادامه و تکمیل راه توریستی خلخال به ماسوله در استان گیلان اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم با تامین اعتبار مورد نیاز عملیات آسفالت کل مسیر 19 کیلومتری و خاکی این جاده امسال تکمیل شود.
خدادادی اظهار کرد: با توجه به نیاز ضروری شهر خلخال به اجرای قطعه 4 پروژه راه اصلی خلخال به فیروز آباد و یا کمر بندی شهر در صورت همکاری شهردار و شورای اسلامی شهر برای تملک اراضی واقع شده در مسیر این کمربندی 180 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین خواهد شد.
وی از افتتاح راه اصلی خلخال به فیروز آباد به طول 27 کیلومتر در هفته دولت امسال خبر داد و افزود: عملیات ایمن سازی و نصب علایم راهنمایی و رانندگی در این مسیر آغاز شده و برای اجرای آن و آماده سازی پروژه برای افتتاح 120 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار