کد خبر: ۲۶۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸ 25 July 2016


استاندار البرز با بیان اینکه دولت یازدهم عملکرد خوبی را در بخش های مختلف ارائه داده است، گفت: 392 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی دستاورد برجام در استان البرز بوده است.

به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان البرز با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، گفت: مجموعه سرمایه گذاری خارجی در استان 500میلیون دلار و از سوی 17 شرکت خارجی بوده است که 11 شرکت پس از استقرار دولت یازدهم و برجام تحقق یافته است.

وی حجم سرمایه گذاری خارجی در البرز پس از استقرار دولت یازدهم را 405 میلیون دلار دانست و گفت: از 11 شرکت خارجی که برای سرمایه گذاری در البرز حضور یافته اند، 9 مورد مربوط به پسابرجام و با 392 میلیون دلار سرمایه گذاری بوده است.

استاندار البرز در ادامه با تاکید بر اینکه عملکرد دستگاه های اجرایی را باید برای مردم بیان کرد تا آنان هرچه بیشتر از وضع موجود آگاه شوند، گفت: عملکرد مثبت امروز در کشور برگرفته از درایت در مدیریت کشور بوده که به تبعیت از مقام معظم رهبری و تدبیر دولت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مردم همیشه در صحنه حضور داشته اند و با بیان عملکردها باید هرچه بیشتر زمینه را برای حضور پر رنگتر آنان فراهم کرد.

طهائی تاکید کرد: مردم در هفته دولت انتظار خبرهای خوبی دارند، بنابراین باید برای نشاط اجتماعی و ایجاد فضای امید بخش هرچه بیشتر تلاش کرد.

استاندار البرز گفت: امروز دولت در شرایط رکود و حلقه های محاصره که روز به روز تنگتر می شود، مسئولیت را پذیرفته است و تلاش می کند با مدیریت و درایت بیشتر هرچه بیشتر زمینه توسعه کشور را فراهم کند.

وی در ادامه به مشکلات درمانی استان البرز پرداخت و افزود: در کشور برای هر هزار نفر 1.6 تخت بیمارستانی وجود دارد در حالی که این عدد در استان ما حدود نیم تخت برای هر هزار نفر بود.

وی با اشاره به اینکه استان البرز در طول عمر خود فقط 900 تخت بیمارستانی داشت، بیان داشت: این در حالی است که با فعالیتی چشمگیر در طول 18 ماه گذشته با همراهی مجموعه مدیران بهره برداری از 720 تخت بیمارستانی در ابتدای هفته جاری با حضور وزیر بهداشت و درمان را شاهد بودیم.

طهایی ادامه داد: با این همت تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از 520 تخت دیگر خواهیم بود که این امر همتی مضاعف در ظرف دو سال خدمت دولت تدبیر و امید است که در کل 1200 تخت بیمارستانی در طول فعالیت این دولت به مجموعه بهداشتی درمانی استان افزوده شده است.

وی گفت: افتتاح 22 خانه بهداشت، افتتاح سه دانشکده جدید در حوزه بهداشت و درمان، بهره برداری از 120 تخت سی سی یو، آی سی یو و 30 اتاق عمل با تجهیزات مدرن و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 260 تخت خوابی و سرمایه گذاری مناسب در بخش دیالیز را نیز شاهد بوده ایم.

وی افزود: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول سلامت که اجرای آن یک شجاعت می خواهدبه یکباره توانست 11میلیون نفر را تحت پوشش این بیمه قرار دهد و اکنون کسی در کشور وجود ندارد که تحت پوشش بیمه ای نباشد.

استاندار البرز اضافه کرد: آغاز طرح تحول سلامت را دولت در مهدی آباد این استان در سطح ملی زمانی آغاز کرد که فکر نمی کردیم دولت بتواند بهترین ا مکانات درمانی را در کم فاصله ترین امکانات به پایتخت به مناطق محروم بیاورد.

وی همچنین به وضعیت سرمایه گذاری در استان طی مدت دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: این سرمایه گذاری با همراهی و همگامی تمام مسئولین از نمایندگان تا مدیران دستگاه های اجرایی و ائمه جمعه به وجود آمده که یک فضای کار و تلاش خوب و وحدت بخشی را به وجود آورده است.

طهایی تصریح کرد: از سال گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع در استان راه اندازی شد که در سال گذشته 22 جلسه برگزار کرد که در آن 169 پرونده با حضور مدیران واحدهای تولیدی و مدیران بانکی برگزار شد و مشکلات بانکی مطرح شد که در کل 322 مصوبه در این کارگروه داشتیم و شاهد اجرای 212 طرح و در دست اجرا بودن 110 طرح دیگر هستیم.

وی گفت: در سال 95 نیز این کارگروه تا کنون 25 جلسه برگزار کرده که 176 پرونده در آن مطرح شده و 50 درصد آن اجرایی و 50 درصد آن در دست اقدام است.

استاندار البرز در ادامه به اعطای تسهیلات ارزان قیمت از طریق دولت به واحدهای تولیدی در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در این راستا 547 متقاضی داشتیم که 185 مورد آن در کمیسیون مربوطه مطرح و تصویب شد که امیدواریم با راه اندازی این واحدها شاهد رشدی مناسب در راستای اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 694 طرح در استان به بهره برداری رسید که شاهد ایجاد اشتغال 6393 اشتغال مستقیم و 31783 شغل غیر مستقیم بودیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال جاری نیز شاهد ایجاد طرح های جدید به خصوص پس از اجرای برجام و زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی بیشتری باشیم که نمونه ی آن اشتیاق سرمایه گذاران خارجی برای ورود در این استان است. درسال 95 تاکنون 176 پرونده مطرح شده و 50درصد در دست اقدام است.

وی ادامه داد: امسال دولت تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی می دهد، از واحدهای کوچک و متوسط که شرایط را داشتند 500 متقاضی داشتیم که 147 مورد مطرح شد. سال گذشته کل پروژه های افتتاحیه 694 با سه هزار اشتغالزایی بوجود آورد بخصوص پس از توافق برجام شاهد موفقیت های بیشتری باشیم پروژه بزرگتری داریم که ادامه بزرگراه همت بزرگراه شهدای البرز که بخشی وزارت راه و شهرسازی انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: دولت عملکرد ویژه ای در حوزه توجه به مناطق روستایی و محروم با تشکیل معاونت این بخش داشته که البرز نیز در برخی از موضوعات پایلوت شده است .

طهائیی گفت: درخصوص نیروهای بومی نیز 36 درصد انتصابات غیر بومی و مابقی بومی هستند و در هر منطقه ای تلاش کرده ام تا ابتدا نیروهای بومی را انتخاب کنم

دراین جلسه معاون سیاسی استانداری البرز حقیقی معرفی شد و از زحمات ملاصالحی معاون سیاسی پیشین قدردانی شد.

ایرج موفق رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز نیز در این نشست گفت: البرز رتبه دوم در سرمایه گذاری خارجی در کشور در بخش صنعتی را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت استاندار و حمایت نمایندگان تا پایان سال به رتبه نخست کشور دست می یابد. 5 پروژه خارجی با 1100 میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست اجرا داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار