کد خبر: ۲۶۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 24 July 2016


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در رأس هیأتی وارد استان البرز شد و با افتتاح طرح‌های خدماتی و درمانی، استان البرز را یک گام به سمت توسعه خدمات درمانی به جلو راند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، استان البرز به لحاظ فقر سرانه‌های درمان و بهداشت از محروم‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و در این حوزه نیازمند توجه بیش از پیش مسؤولان کشوری است.

فقر سرانه‌های درمان در استان البرز سبب بروز بسیاری از مشکلات برای مردم و مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی شده است تا جایی که مردم این استان در بسیاری از موارد و برای درمان‌های تخصصی به تهران مراجعه می‌کنند که همین امر علاوه بر هزینه‌های درمان هزینه‌های تردد را نیز بر دوش مردم می‌اندازد.

بارها و بارها مسؤولان استانی و شهرستانی و مردم از کمبود مراکز درمانی، کمبود و نبود نیروهای متخصص و امکانات تخصصی در این استان اظهار نارضایتی کرده‌اند و لازم است در این زمینه اقدامات موثر و شفافی صورت گیرد چرا که حوزه درمان و بهداشت به صورت مستقیم با سلامت مردم و جامعه در ارتباط است و کم‌توجهی به این مسأله سبب بروز بسیاری از مشکلات دیگر خواهد شد که شاهد جبران بسیار سخت و یا غیرممکن شود.

کمبود تخت‌های بیمارستانی و انتظار بیماران برای خالی شدن تخت‌ها، نبود امکانات درمانی تخصصی و کمبود مراکز درمانی و بیمارستانی و ... از مهمترین مشکلات بخش درمان در این استان است که باید هر چه سریع‌تر نیازهای استان در این بخش مرتفع شود.

صبح امروز سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در رأس هیأتی وارد استان البرز شد و تعدادی از وعده‌های دولت در خصوص توسعه خدمات درمانی در این استان را محقق کرد اما این طرح‌ها نباید به همین جا بسنده شود و باید برای توسعه و ایجاد طرح‌های درمانی و بیمارستانی دیگر در این استان تلاش دوچندانی شود.

امروز در استان البرز 700 تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های مختلف این استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که گامی در جهت توسعه خدمات درمانی به مردم در این استان محسوب می‌شود.

همچنین 96 مرکز آموزشی، تخصصی و درمانی در این استان با حضور وزیر بهداشت مورد بهره‌برداری قرار گرفت که این مهم نیز گامی در جهت تحولات اساسی در زمینه سلامت محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، طرح‌های آموزشی به بهره‌برداری رسیده استان البرز شامل سه دانشکده دندانپزشکی، مامایی و پرستاری و داروسازی است.

همچنین راه‌اندازی مرکز هدایت عملیات و بحران فوریت‌های پزشکی و 22 پایگاه سلامت نیز از دیگر پروژه‌های آموزشی تخصص و درمانی به بهره‌برداری رسیده در این استان است.

در این راستا علاوه بر تجهیز 160 تخت جدید به بیمارستان شهید رجایی و افتتاح 220 تخت درمانی در بیمارستان کمالی کرج، بیمارستان کوثر استان البرز نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

امروز همچنین با حضور هاشمی وزیر بهداشت 33 تخت درمانی در بیمارستان امام جعفر صادق ساوجبلاغ نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت که این تخت‌ها شامل 12 تخت سی.سی.یو، 10 تخت آی.سی.یو و 11 تخت دیالیز است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار