رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از برگزاری همایش امنیت غذایی روز ششم اردیبهشت ماه سال جاری توسط معاونت بهداشت این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 22 April 2015

به گزارش مهر، فرهاد پورفرضی در تشریح برنامه های هفته سلامت تصریح کرد: این همایش با هدف بررسی علمی و کارشناسی امنیت و بهداشت غذای تولید شده است.

وی با اذعان به شعار هفته سلامت با عنوان «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» اضافه کرد: بخش مهمی از چرخه تولید غذا درمدیریت نهادهای بهداشتی و درمانی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: به عنوان مثال در تولید غذا و توزیع آن این نهاد اجرایی نقشی ندارد و با این وجود تلاش نهادهای بهداشتی نظارت بر سلامت و امنیت غذایی است که به دست مصرف کننده نهایی می رسد.

پورفرضی با تاکید به فعالیت مستمر بازرسان بهداشت، افزود: در عین حال دانشگاه علوم پزشکی شیوه های تولید ایمن و سالم غذا را مطالعه کرده و پیشنهادات خود را به دستگاه های دیگر ارائه می دهد.

این مسئول با تاکید به اینکه بیش از ۲۰۰ بیماری عفونی و مزمن از طریق تغذیه ناسالم در جامعه انتقال می یابد، ادامه داد: سه عامل عمده عدم تحرک، مصرف دخانیات و تغذیه ناسالم دلایل ایجاد بیماری قلمداد می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به ضرورت فرهنگ سازی در مصرف مناسب غذا حتی در داخل خانه ها تاکید کرد و افزود: به عنوان مثال پخت غذا با حرارت بالا و گرم و سرد کردن غذای پخته از خواص تغذیه آن به شدت می کاهد.

پورفرضی از جمله برنامه های هفته سلامت را  نصب چادر در میادین شهری و معاینه قند و فشار خون، توزیع گسترده مکمل غذایی ویتامینD به صورت رایگان در مراکز بهداشتی  و توزیع مسواک انگشتی برای کودکان زیر دو سال اعلام کرد.

وی همچنین به راه اندازی بخش الحاقی بیمارستان فاطمی با هدف درمان بیماری های خونی و سرطان اشاره کرد و  افزود: این بخش با ۲۸ تخت موجب می شود بیماران خونی نیازی برای مراجعه به استان های دیگر نداشته باشند و در خود استان درمان شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار