کد خبر: ۲۶۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 19 July 2016


استاندار البرز با بیان اینکه شرایط فعلی روستای سیجان به دلیل برخی محدودیت‌های بودجه‌ای است، گفت: بخشی از وظایفی که برعهده دستگاه‌ها بود، انجام شده است و امیدواریم که دیگر موارد باقی مانده جبران شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدحمید طهایی در جریان بازدید از روستای سیل‌زده سیجان در محور کرج -چالوس که صبح امروز انجام شد، اظهار داشت: یکی از عوامل ایجاد خسارت جانی و مالی در روستای سیجان پل‌هایی بود که در رودخانه زده شده بود.

وی با بیان اینکه در حال بررسی نحوه بازسازی در این مسیر هستیم، افزود: امور آب براساس مشخصات فنی حریمی برای رودخانه سیجان با توجه به احتمال وقوع سیلاب مشخص کرده که این حریم باید باز باشد.

استاندار البرز با بیان اینکه باز بودن حریم نیازمند تخریب برخی بناهای ساخته شده در حریم و‌ بستر رودخانه است، گفت: برخی از واحدهای ساخته شده باید عقب‌نشینی کرده و بخشی نیز باید تخریب شود که در شرایط فعلی شاید این موضوع مقدور نباشد.

طهایی ادامه داد: سیل با کسی تعارف ندارد و‌ لازم است که مسیر رودخانه باز شود تا از هرگونه حوادث احتمالی مشابه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری باید در مورد احتمال حوادث مشابه انجام شود، گفت: طرح‌های آبخیزداری در بالادست روستا توسط خود اهالی و منابع طبیعی انجام شده که نیازمند تکمیل است.

طهایی با اشاره به برخی اظهار نظرات اهالی روستای سیجان در مورد عملی‌نشدن وعده‌ها افزود: بعد از سیل بخشی از تاسیسات روستا تخریب شده بود که بلافاصله بازسازی شده و براساس منابع مالی در اختیار قرار گرفته سازمان‌ها و بلکه بیشتر از میزان اعتبارات کار شده است.

طهایی با بیان اینکه شرایط فعلی روستای سیجان به‌دلیل برخی محدودیت‌های بودجه‌ای است، ادامه داد: بخشی از وظایفی که برعهده دستگاه‌ها بود انجام شده است و امیدواریم که دیگر موارد باقی مانده جبران شود.

طهایی در مورد پل‌های تخریب شده در مسیر رودخانه و ایجاد پل جدید توسط اهالی اظهار داشت: ممکن است پل موقتی جهت تردد اهالی روستا نصب شده باشد ولی دیوارهای این رودخانه باید تثبیت شود و به گونه‌ای باشد که دوباره با سیل کوچکی خسارت‌ وارد نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار