کد خبر: ۲۶۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 18 July 2016


مدیرکل بهزیستی استان البرز با اعلام طرح های ویژه شناسایی معلولان و پیشگیری از معلولیت دراین استان گفت: دوهزارو187 تن از روستاییان معلول در البرز مورد شناسایی قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، داریوش بیات نژاد روز دوشنبه در حاشیه همایش ژنتیک در تالار شهیدان نژاد فلاح درکرج افزود: یکی از این طرح ها ، طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) است که در 319 روستا به منظور دسترسی معلولان به خدمات سازمان بهزیستی برای231هزارو32 نفردر قالب اجرای این طرح مورد سنجش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با شناسایی دو هزار و 187 تن از روستاییان خدمات لازم به معلولان شناسایی شده دراین طرح ارائه خواهد شد.

بیات نژاد گفت: در استان البرز از مجموع 27هزار و 303 معلول زیر پوشش تعداد439خانوار دارای چند معلول (دو یابیشتر) و دو هزار و 886 توانخواه چند معلولیتی شناسائی شده وتحت پوشش سازمان قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: این استان دارای 10مرکز جامع خدمات توانبخشی است که 9مرکز شبانه روزی (3مرکز جهت ارائه خدمات به بیماران روانی مزمن و4مرکز جهت ارائه خدمات به سالمندان و 1 مرکز جسمی حرکتی و 1 مرکز ذهنی )می باشد.

وی گفت: در بخش خدمات توانبخشی به معلولان ضایعه نخاعی ، ذهنی و سالمندان در مجموع 10مرکز با ظرفیت 1417نفربه ارائه خدمات تخصصی توانبخشی در شهرستان کرج می پردازند.

بیات نژاد اضافه کرد: یکی از دغدغه های بهزیستی امروز استان البرز بی توجهی به مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج است که امروز با هدف مشخص کردن خطر وقوع یا تکرار یک بیماری ارثی مشاوره های قبل از ازدواج ، بارداری و حین بارداری مورد توجه قرار گرفته است .

وی خاطرنشان کرد: دراستان البرز چهار مرکز مشاوره ژنتیک بصورت مستمر آماده ارائه خدمات به متقاضیان شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار