رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از صادرات محصولات این استان به ارزش 74 میلیون دلار طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۶۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ 17 July 2016

به گزارش ایرنا، سید حامد عاملی روز یکشنبه با اشاره به افزایش میزان صادرات سال 1394 استان اردبیل به نسبت سال پیش از آن گفت: کشورهای جمهوری آذربایجان و عراق جزو بازارهای بزرگ هدف صادرات هستند که با وجود افزایش صورت گرفته، همچنان میزان صادرات رضایت بخش نیست چرا که این استان ظرفیت های به مراتب بیشتری در زمینه تجارت خارجی دارد.
وی افزود: 13 میلیون دلار کالا نیز طی سه ماهه اول سال جاری از این استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال 93 تغییری نداشت.
به گفته وی ؛ محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی، مصنوعات پلاستیکی، بیسکوییت، سنگ های معدنی و نوشیدنی ها از جمله کالاهای صادراتی قابل توجه از این استان به کشورهای هدف هستند که باید در زمینه گوناگونی محصولات و بازارهای هدف در جهت افزایش ارزش افزوده گام برداشته شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: جهت حمایت از صادرات تا سه درصد مشوق برای برخی کالاها در نظر گرفته شده و در همین راستا تشکیل کنسرسیوم های صادراتی و شرکت های مدیریت صادرات در دستور کار قرار دارد تا فعالیت های صادرات محور به صورت نظام مند پیش برود.
او با اشاره به ارایه تسهیلات 14 درصدی برای بخش کشاورزی و دانش بنیان و تسهیلات 16 درصدی برای واحدهای صنعتی اضافه کرد: صادرات یکی از محورهای اساسی سیاست های اقتصادی دولت و سیاست های اقتصاد مقاومتی است که باید در اولویت کاری مسوولان ذی ربط قرار گیرد و برای رسیدن به این مهم باید بستر تجارت فرامرزی تسهیل شود چرا که در این زمینه استان با مشکل روبروست.
عاملی خواستار تغییر نگرش و عمل دستگاه های مستقر در گمرکات این استان شد و عنوان کرد: نحوه فعالیت و نگرش 12 دستگاه در امر صادرات اثرگذار است و همچنان که در گذشته شاهد بودیم به واسطه نگرش های حاکم، بخشی از صادرات کالاهای تولیدی استان از دیگر مبادی رسمی کشور صورت می گرفت در حالی که تولید و صادرات به یکدیگر وابسته بوده و می توان گفت تولید، پایه صادرات است.
وی در ادامه گفت: در جهت معرفی ظرفیت های صنعتی استان اردبیل، نمایشگاه مجازی تولیدات این استان راه اندازی شد که طی 2 ماه گذشته به صورت آزمایشی فعال بود و در هفته صنعت و معدن به صورت رسمی رونمایی می شود؛ این پایگاه مجازی که روزانه حدود پنج هزار بازدیدکننده دارد که از سرار نقاط دنیا به این پایگاه مراجعه می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار