کد خبر: ۲۶۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 16 July 2016


معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: رفع مشکلات جاده چالوس و مشکلات مسافران این محور، نیازمند تدبیر ملی است.

محمدتقی ایرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز دارای سه محور برون‌شهری اصلی است که در کل کشور و حتی خاورمیانه مانند آن یافت نمی‌شود.

وی افزود: یکی از این محورها جاده چالوس است که دارای قدمتی طولانی و زیبایی منحصر به فردی بوده و گفته می‌شود که چهارمین جاده زیبای دنیاست.

معاون استاندار البرز تصریح کرد: سالانه میلیون‌ها خودرو در این محور تردد کرده و در حقیقت یکی از پنج محور پرترافیک خاورمیانه به شمار می‌آید و مشکلات بسیاری به دلیل حجم زیاد تردد خودروها در این محور هم برای مسافران و هم برای کشور و استان البرز ایجاد می‌شود.

ایرانی گفت: این جاده ظرفیت تردد حداکثر 10 هزار خودرو به صورت همزمان را دارد و این در حالی است که برخی اوقات بیش از 200 هزار خودرو در جاده چالوس حضور دارد که به طور قطع گنجایش و تحمل این حجم از خودرو را ندارد.

وی بیان داشت: به همین دلیل است که می‌بینیم برخی اوقات مانند عید سعید فطر امسال، ترافیک در جاده چالوس قفل شده و برخی از خودروها بیش از 15 ساعت در ترافیک گرفتار می‌شوند.

فرماندار ویژه شهرستان کرج افزود: از سوی دیگر نگهداری و حفظ این جاده هزینه‌های زیادی را به استان البرز و مردم ساکن این استان تحمیل می‌کند و این در حالی است که جاده چالوس دارای اهمیت ملی و فرااستانی است.

ایرانی گفت: وقتی محوری دارای اهمیت ملی است، باید مشکلات آن نیز در سطح ملی مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع آن اقدام شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مشکلات بسیاری در جاده چالوس برای مردم و مسافران و استان البرز ایجاد می‌شود که رفع آنها نیازمند تدبیر ملی است.

معاون استاندار البرز اظهار داشت: دستگاه‌های ملی و وزارتخانه‌ها توجه لازم به این موضوع را دارند، اما باید توجه داشته باشیم تا زمانی که محور جایگزین برای جاده چالوس ایجاد نشود، نمی‌توان امیدوار به کاهش بار ترافیک آن بود.

ایرانی در پایان گفت: علت این است که استان پر جمیعت تهران و پایتختی با بیش از 10 میلیون نفر جمعیت، زمانی که در کنار استان سه میلیون نفری البرز قرار می‌گیرد و تنها یک راه ارتباطی برای رسیدن به استان مازندران دارند، هیچ چاره‌ای به غیر از تحمل ترافیک‌های چندین ساعته وجود ندارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار