فرماندار خلخال گفت: روستای گردشگری خمس خلخال به عنوان روستای پایلوت گردشگری استان اردبیل معرفی شده است.
کد خبر: ۲۶۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 16 July 2016

به گزارش تابناک اردبیل، به نقل از روابط عمومی فرمانداری خلخال، علی نظری شیخ‌احمد صبح امروز با تشریح اهداف و برنامه‌های سفر استاندار اردبیل و مدیران کل استان به شهرستان خلخال اظهار کرد: به دنبال سفر قبلی استاندار اردبیل به خلخال و بازدید از هتل پرنیان خمس و مشاهده نقش هتل پرنیان در گسترش توریسم و گردشگری در منطقه و همچنین قولی که به اهالی شریف روستای خمس در گروه مجازی جوانان این روستا برای سفر به این روستا داده بود، امروز به این روستا سفر خواهد کرد.

وی برگزاری جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور مدیران کل استان و تشریح برنامه‌های دستگاه اجرایی استان برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و صنعتی و عمرانی در این روستا و نیز توسعه کسب و کارهای مرتبط با گردشگری از جمله مشاغل روستایی، خانگی و صنایع دستی را از اهداف این سفر اعلام کرد.

فرماندار خلخال گفت: روستای گردشگری خمس خلخال به عنوان روستای پایلوت گردشگری استان اردبیل معرفی شده است.

نظری بیان کرد: استاندار محترم استان، نظر ویژه‌ای به روستای خمس دارند و در همایش فرمانداران استان، روستای خمس خلخال را به عنوان روستای پایلوت گردشگری استان اعلام کرد.

وی افزود: طبیعت زیبا، سابقه تاریخی و فرهنگی خمس که با کشف تپه‌های باستانی اخیر، اهمیت بیشتری یافته و نیز وجود هتل پرنیان خمس که نمونه زیرساخت لازم برای گردشگری است و همچنین وجود زمینه گردشگری مذهبی و دینی این روستا با وجود امام زاده‌ها از دلایل این انتخاب می‌باشد.

فرماندار خلخال اعلام کرد: با توجه به اینکه اکنون گردشگری روستایی و طبیعی یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری است، می‌توان کمپینک گردشگری روستایی و طبیعی را در روستای خمس ایجاد کرد و در جوار آن محصولات محلی، لبنیات و نان‌های محلی و صنایع دستی محلی را به گردشگران عرضه کرد.

نظری بازدید استاندار از پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان را از دیگر برنامه‌های این سفر اعلام کرد.

وی یادآور شد: بازدید از پروژه تثبیت و روکش جاده خلخال- پونل، بازدید از پروژه تثبیت، تعریض و روکش جاده خلخال به اسالم و تبدیل آن به جاده با مشخصات اصلی، بازدید از طرح مجموعه گردشگری رغائب، در سه راهی الماس انجام می‌شود.

فرماندار خلخال تصریح کرد: استاندار اردبیل در این سفر بازدید از طرح مجتمع تفریحی و گردشگری ازناو، بازدید از عملیات اجرایی هتل پنج ستاره ازناو، بازدید از طرح آبیاری تحت فشار فنارود خوجین، بازدید گلخانه تولید گلهای تزئینی (گل رز هلندی)خوجین و بازدید پروژه تصفیه خانه آب شرب شهرستان خلخال را انجام خواهد داد.

نظری گفت: استاندار اردبیل و مدیران کل استان در سفر خود به شهرستان خلخال، در جلسه‌ای در فرمانداری خلخال با حضور اعضای شورای اداری و معتمدین شهرستان خلخال به بررسی مشکلات شهرستان در حوزه‌های راه‌های مواصلاتی شهرستان، آب و مهار آب‌های جاری و سدهای شهرستان، زیرساخت‌های گردشگری و صنعتی و شهرک‌های صنعتی شهرستان و تصمیم گیری برای رفع موانع و مشکلات موجود خواهند پرداخت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار