کد خبر: ۲۵۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 13 July 2016


استاندار البرز از حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در استان خبر داد و گفت: اکنون شاهد رشد 36 برابری سرمایه‌گذاری خارجی در البرز هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز،‌ سیدحمید طهایی با اشاره به اینکه اقتصاد مسأله روز کشور به‌شمار می‌رود، از تلاش همگانی مسؤولان استان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، خبر داد و گفت: مباحث اقتصادی و اشتغال به طور مستقیم تأثیرگذار در رونق تولید است و برای همین امر نیز زمان زیادی را صرف می‌کنیم.

وی با اشاره به فعال شدن ستادها و کارگروه‌های ویژه در استان طی دو سال اخیر افزود: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، شورای اشتغال، کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بازدید میدانی از واحدهای تولیدی و صنعتی در کنار تشکیل جلسات مشترک با وزرا و معاونان اقتصادی دولت به صورت مستمر، در رأس برنامه‌های عملیاتی استان قرار دارد.

طهایی، البرز را از استان‌های موفق در حوزه سرمایه‌گذاری خواند و گفت: بعد از برجام گشایش‌های اقتصادی خوبی ایجاد شده است و با حضور شرکت‌های خارجی قردادهای متعددی منعقد شده و البرز در این زمینه یکی از استان‌ها موفق کشور به‌شمار می‌رود.

وی نقشه راه در سرمایه‌گذاری خارجی را صادرات محصولات تولیدی داخل به کشورهای مختلف اعلام کرد و افزود: ارتقای سطح کیفیت تولیدات استان و گنجاندن کالاهای داخلی در سبد بازارهای جهانی اصلی‌ترین استراتژی صادراتی ما به‌شمار می‌رود.

استاندار البرز گفت: استقبال سرمایه‌گذاران در استان به نحوی بوده است که شاهد رشد 36 برابری سرمایه‌گذاری خارجی در یک سال اخیر بوده‌ایم.

طهایی با اشاره به تلاش‌های دولت در رونق تولید و اشتغال افزود: رشد سرمایه‌گذاری رونق تولید و به فراخور آن ایجاد بسترهای اشتغال را سبب ساز شده است، به نحوی که تنها در یکی از واحدهای تولید 10 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روند تولیدات صنایع استان در شرایط کنونی کشور قابل قبول است، تصریح کرد: فرایند تولیدات داخلی این استان به نحوی بوده که تنها یکی از واحدها با ایجاد طرح توسعه 10 هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده است، در کنار آن بزرگترین کارخانجات موادغذایی کشور در البرز به عنوان قطب تپنده اقتصاد منطقه هر روز با گسترش خطوط تولیدی افزایش ظرفیت دارند و همین امر بسترهای ایجاد شغل را به عنوان اصلی‌ترین دغدغه کشور فراهم آورده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار