کد خبر: ۲۵۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 11 July 2016


عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: متاسفانه حاشیه خیابان‌ها و معابر اصلی این شهرستان تبدیل به پارکینگ خودروها شده است.

فاطمه اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از معضلاتی که همواره مردم ساکن شهرها، شهرستان‌های پر جمعیت و کلانشهرهای کشور را رنج می‌دهد، مربوط به ترافیک سنگین، عدم بهره‌مندی از خدمات حمل و نقل عمومی، اجبار به استفاده از وسائل شخصی و بالاخره کمبود پارکینگ‌های عمومی است.

وی افزود: متاسفانه این موضوع در کلانشهر کرج با جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر نیز وجود دارد و بسیاری از مردم مجبور به تحمل ترافیک‌های سنگین هستند.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: از سوی دیگر به دلیل عدم فرهنگ‌سازی مناسب برای استفاده از حمل و نقل عمومی و همچنین کمبودهایی که در این زمینه داریم، بخش زیادی از شهروندان برای انجام کارهای خود از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند.

اسکندری گفت: این امر ضمن ایجاد ترافیک‌های سنگین و گره‌های کور ترافیکی در خیابان‌ها و معابر به ویژه خیابان‌های اصلی، موجب مشکلاتی برای شهروندان برای پارک خودروها می‌شود.

وی بیان داشت: بر اساس آخرین تحقیقاتی که مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرج انجام داده است، روزانه حدود 200 هزار خودرو در خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی کرج پارک می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: در این گزارش آمده است که اگر برای پارک هر خودرو فضای مشخصی را در نظر بگیریم، روزانه حدود 40 هکتار از معابر و خیابان‌های کرج تنها برای پارک خودروها اشغال می‌شود.

اسکندری گفت: برای برون‌رفت از این مشکل باید راهکارهای اساسی در نظر گرفته شده و در فاز نخست باید پارکینگ‌های عمومی به میزان موردنیاز در کرج و به ویژه در خیابان‌های اصلی احداث و به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر باید با تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و خدمات‌رسانی مناسب به شهروندان توسط تاکسیرانی، اتوبوسرانی و تسریع در احداث و بهره‌برداری از مترو، مردم را تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی به جای وسیله نقلیه شخصی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار