کد خبر: ۲۵۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 11 July 2016


مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: 13 پروژه از سوی این اداره‌کل آماده بهره‌برداری در هفته بهزیستی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، داریوش بیات‌نژاد عصر امروز به مناسبت در پیش بودن هفته بهزیستی در یک نشست خبری حضور یافت و طی سخنانی اظهار داشت: استان البرز به دلیل تنوع قومیتی که دارد، نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های کارشناسی بیشتر در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: جامعه ما که با آسیب‌های مختلف اجتماعی روبه‌رو بوده، در این حوزه از نظر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی نواقص و کمبودهایی دارد که امیدواریم با همکاری و مشارکت رسانه‌ها این ضعف برطرف گردد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: به عنوان نمونه سازمان بهزیستی طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای در جهت جلوگیری و پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی در دستور کار دارد که متاسفانه به دلیل عدم اطلاع‌رسانی این طرح‌ها،‌ مردم نمی‌توانند به طور کامل از خدمات ارائه شده، بهره‌مند گردند.

بیات‌نژاد گفت: از جمله این آسیب‌ها می‌توان به رشد طلاق در جامعه و یا همچنین تولد نوزادان دارای معلولیت‌های جسمی اشاره کرده که در این حوزه بهزیستی خدمات مشاوره‌ای پیش از ازدواج و همچنین پس از ازدواج را به مردم ارائه می‌دهد و امیدواریم که رسانه‌ها این طرح‌ها را به اطلاع مردم برسانند.

وی بیان داشت: در حال حاضر سازمان بهزیستی از تولد تا سنین پیری به مردم خدمات می‌دهد و بخش مهمی از این خدمات با بودجه‌ها و اعتبارات اندک ارائه شده و نیروهای بهزیستی با ایثار و فداکاری در حال خدمت‌رسانی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: در استان البرز مجموع اعتبارات ملی و استانی ما در حدود 430 میلیارد ریال است که جوابگوی مشکلات خاص استان البرز به ویژه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیست و امیدواریم مسؤولان ارشد به ویژه در تخصیص بودجه‌های استانی، در این زمینه نگاه ویژه‌ای به بهزیستی داشته باشند.

بیات‌نژاد متذکر شد: البته باید به این نکته اشاره کنیم که بودجه‌های بهزیستی استان البرز طی سه سال اخیر رشد قابل توجهی داشته،‌ اما هنوز به استانداردهای لازم نرسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آماده‌سازی 13 پروژه با هدف افزایش خدمت‌رسانی توسط بهزیستی به جامعه هدف اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها آماده بوده و در هفته بهزیستی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: احداث یک مرکز نگهداری دختران هفت تا 12 سال و احداث تعدادی مرکز نگهداری سالمندان اشاره کرد که به زودی افتتاح می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار