کد خبر: ۲۵۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 10 July 2016


معاون برنامه‌ریزی فرمانداری فردیس از راه‌اندازی اتاق فکر اقتصادی در این شهرستان خبر داد.

محمد مجرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دلایل مختلف از جمله تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه غرب علیه ایران اسلامی، شاهد مشکلات اقتصادی در کشور بودیم.

وی افزود: رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی با پیش‌بینی و درک صحیح شرایط کشور و نیازهای ضروری، سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را ابلاغ فرموده و همه دستگاه‌ها موظف به اجرای این سیاست‌ها هستند.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان فردیس تصریح کرد: دولت تدبیر و امید تمام توان خود را برای رفع مشکلات اقتصادی، برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم و توسعه اقتصادی پایدار در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به کار بسته و در سه سال اخیر شاهد ثمرات و دستاوردهای خوب این تلاش‌ها بودیم.

مجرد گفت: برای تحقق و اجرای صحیح این سیاست‌ها و دست‌یابی به اقتصاد توسعه یافته و پایداری که به خارج از کشور متکی نباشد، همه باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم.

وی بیان داشت: به طور قطع در این حوزه بخش خصوصی و اصناف نقش بسیار مهمی دارند و همانطور که دولت و مردم باید از تولیدات بومی و صنایع داخلی حمایت کنند، آنها نیز باید با تمام توان وارد میدان شوند.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان فردیس افزود: بر این اساس اتاق فکر اقتصادی فردیس با حضور بخش خصوصی،‌ مدیران شهرک‌های صنعتی، مدیران واحدهای صنفی فعال در این حوزه، صنعتگران، تولیدکنندگان، نخبگان و پژوهشگران این شهرستان تشکیل خواهد شد.

مجرد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در فردیس مبنی بر اینکه چه زمانی این اتاق فکر راه‌اندازی خواهد شد، گفت: در تلاش برای شناسایی افراد با تجربه و دارای فکر و ایده نو و تازه هستیم و بخش مهمی از کار شناسایی این نخبگان اقتصادی در فردیس انجام شده است.

وی در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تا چه اندازه طرح‌ها و مصوبات این اتاق ضمانت اجرایی خواهد داشت، اظهار داشت: اتاق فکر اقتصادی شهرستان فردیس به عنوان یک بازوی پرقدرت فکری عمل خواهد کرد، اما تصمیم داریم که با ایجاد ساز و کارهایی، مصوبات این اتاق فکر ضمانت اجرایی هم داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری فردیس تصریح کرد: به همین دلیل کمیته پیگیری مصوبات اتاق فکر اقتصادی شهرستان فردیس تشکیل و مقرر می‌شود که تصمیمات کلان بر اساس مصوبات این اتاق اتخاذ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار