مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر میانگین حضور دانش‌آموزان در مدارس استعدادهای درخشان استان اردبیل 2.28 درصد است که این فرایند به صورت ملی نیز در حال اصلاح است.
کد خبر: ۲۵۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 05 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، احمد ناصری پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از اولیای دانش‌آموزان معترض به نحوه اقدام مدارس استعدادهای درخشان در اردبیل اظهار کرد: حساسیت اولیای دانش‌آموزان با کیفیت تحصیلی و تربیتی نسل آینده بسیار ارزشمند است و ما نشست‌های مفصلی با اولیای دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان برگزار کردیم و تلاشمان بر این است که در یک جمع‌بندی نهایی با در نظر گرفتن شرایط ارتقای شرایط آموزشی و شاخص‌های تحصیلی بتوانیم در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.

وی گفت: البته اولیای دانش‌آموزان مکاتباتی را نیز با مسؤولان استانی و کشوری انجام دادند که ما با درک این دغدغه‌های آنها و ارج‌گذاری به اعتمادی که به آموزش و پرورش داشتند، سعی می‌کنیم به عنوان امین‌ترین مجموعه در حوزه تربیتی وآموزشی نسل آینده به این دغدغه‌ها پاسخ مثبت دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر میانگین حضور دانش‌آموزان در مدارس استعدادهای درخشان استان اردبیل 2.28 درصد است که این فرایند به صورت ملی نیز در حال اصلاح است.

ناصری تصریح کرد: بدون اعتماد پدران و مادران و اولیای دانش‌آموزان مدیریت آموزش و پرورش بی‌معنا است و بنده در این سه ماهی که در استان اردبیل هستیم، بارها بر این اصل تاکید کردم.

وی به فراوانی جذب دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس تیزهوشان در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: برای اصلاح این انحراف و رسیدن به استانداردهای جهانی که 2.27 درصد به ازای جمعیت دانش‌آموزی است، این رقم در کشورمان 5 درصد بوده که وزارت آموزش و پرورش از سال 92 اصلاح این فرایند را در پیش گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در گذشته ورودی دانش‌آموزان به مدارس استعدادهای درخشان 28 هزار دانش‌آموزان بوده که امسال این رقم به 15 هزار کاهش پیدا کرده که امیدواریم سال به سال این فرایند اصلاح شده و به وضعیت مطلوبی برسیم.

ناصری از تعطیلی و تعدیل مدارس تیزهوشان در استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل 224 هزار دانش‌اموزان داریم که 2.28 درصد آنها را دانش‌آموزانی تشکیل می‌دهند که در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند.

وی یادآور شد: در این سه ماه 20 درصد وقت بنده صرف پیگیری و حل این مشکلات شده تا استرس و دغدغه‌های مسؤولان و خانواده‌ها در این زمینه و ادغام درست انجام شود که این موضوع در کنار پیگیری 12 پروژه دیگر در آستانه سال تحصیلی جدید از سازماندهی نیروها گرفته تا نقل و انتقالات، ثبت نام و آزمون‌ها کار بسیار پیچیده و پرمشقتی بوده است.

وضعیت آموزشی مطلوبی نداریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: ما در استان اردبیل از وضعیت آموزشی مطلوبی برخوردار نیستیم، به همین خاطر برنامه‌ها و الگوهای طراحی شده است تا فرایند آموزشی تقویت شده و معلمان با توان و آمادگی بیشتر وارد سال تحصیلی جدید شوند.

ناصری عنوان کرد: سعی ما در سال تحصیلی جدید بیشتر متمرکز بر بهبود وضعیت آموزشی خواهد شد که در این باب صدها ساعت جلسه با مسؤولان و متولیان تدارک دیدیم تا این شرایط متحول شود.

وی کمبود فضاهای آموزشی را در اردبیل موضوع حساس و بسیار نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: در محدوده ناحیه یک آموزش و پرورش اردبیل 50 هزار واحد مسکونی احداث شده که اگر تراکم دانش‌آموزی هر خانواده را دو نفر در نظر بگیریم، قطعا 100 هزار دانش‌اموزان در این مجتمع‌ها راهی کلاس درس خواهند شد که به ازای هر کلاس درس 35 دانش‌آموزان ورودی داشته باشیم ما به هزار و 390 کلاس درس نیاز داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر حتی یک مورد از این کلاس‌ها را ما آماده نداریم و با تنگنا فضای آموزشی به عنوان میراث به یادگار مانده از گذشته دست و پنجه نرم می‌کنیم تا به معنای واقعی در این حوزه بتوانیم مشکلات و دغدغه‌ها را برطرف کنیم.

ناصری به خانواده‌های دانش‌‌آموزان تیزهوش قول داد تا با در نظر گرفتن کیفیت آموزی مشکل به وجود آمده با همکاری و رایزنی‌ها و رویکردی که آموزش و پرورش در پیش گرفته برطرف کرده و زمینه رضایتمندی اولیا فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار