مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل از تشکیل 36 پرونده قاچاق عتیقه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴ 03 July 2016

به گزارش ایرنا ، احمد عظیمی روز یکشنبه در نشستی با امام جمعه اردبیل گفت: به رغم دستگیری قاچاقچیان عتیقه در برخورد با آنها خلاء قانونی وجود دارد و دستگاه قضایی تلاش می کند نسبت به تامین قانون برای مقابله قاطع با عوامل قاچاق عتیقه اقدام کند.
او اظهار کرد: قاچاق در این استان شکل های مختلفی پیدا کرده و البسه ، چای ، برنج ، سوخت ، خودروهای گرانقیمت ، بذر ، سم و کود را نیز شامل می شود.
او گفت: در جنگ تمام عیار با پدیده قاچاق کالا و ارز قرار داریم و این پدیده پاشنه آشیل اقتصاد مقاومتی محسوب
می شود و با وجود اینکه شاه بیت اقتصاد مقاومتی خرید کالای داخلی است دشمن برای ترویج قاچاق و ورود کالای خارجی به کشور ما تلاش می کند.
وی افزود: اولویت مبارزه با قاچاق در استان مقابله با کالاهای ممنوعه (گیرنده های ماهواره ای ، عتیقه ، مشروبات و اقلام ضد فرهنگی مستهجن) است و نسبت به افزایش قاچاق آنها در استان نگرانی وجود دارد.
او اظهار کرد: عوامل مبارزه با قاچاق در استان تلاش خوبی از خود نشان می دهند و برای مقابله با کانون های عرضه مشروبات الکلی دست ساز در برخی از نقاط استان برنامه ریزی شده است.
عظیمی بیان کرد: تاکنون به اندازه بار 30 کامیون گیرنده های ماهواره ای در استان جمع آوری شده و لازم است در کنار این اقدام ها کار فرهنگی نیز صورت بگیرد.
عظیمی اظهار کرد: دشمن گلوگاه های اقتصادی را شناسایی کرده و امکان ورود مواد مضر را فراهم و زمینه وارد شدن کالاهای مفید به کشور را از بین می برد.
وی از ورود بیش از یک هزار قلم داروی سقط جنین به استان و برخورد قانونی با پزشکان تجویز کننده آن داروها خبر داد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه اقتصاد ناسالم ، فقر و بیکاری ، نبود مدیریت و نظارت صحیح ، وجود باندهای بزرگ و بانفوذ ، اجرا نشدن صحیح قانون ، ضعف ساز و کارهای کنترل کننده ، نبود حمایت از سرمایه گذاری مشروع و قانونی و تعدد مناطق تجاری آزاد ، ویژه اقتصادی و گمرک را از علت های افزایش قاچاق برشمرد.
یوسف خدادادی گفت: قاچاق کالا در دنیا کالاهای اختصاصی نظیر مواد مخدر و سلاح را شامل می شود اما در ایران قاچاق کالاهای مجاز به دلیل صرفه اقتصادی داشتن بیشتر از سایر کالاهاست.
وی اجرای قانون ، مشخص شدن سهم اردبیل از میزان قاچاق صورت گرفته در کشور ، حمایت بیشتر از سرمایه گذاری در استان ، کارهای فرهنگی و همکاری جدی دستگاه های موظف به مبارزه با قاچاق را برای ریشه کنی این پدیده در استان ضروری دانست.
خدادادی اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالاهای ممنوعه و قاچاقچیان حرفه ای و سابقه دار در اولویت برنامه های دادگستری استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار