معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان اردبیل خواستار تشکیل ستاد ساماندهی کنکور در استان شد.
کد خبر: ۲۵۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 02 July 2016

علی ورودی در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: این ستاد متشکل از مدیرکل، معاونان، روسای ادارات و نمایندگان شهرستان‌ها، مسئولان حراست و مهمانان شامل روسای دانشگاه‌ها است.

وی افزود: این ستاد در واقع می‌تواند نسبت به ساماندهی رشته‌های دانشگاهی و ایجاد تناسب بین خروجی مدرسه و ورودی دانشگاه اقدام کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان متذکر شد: به دلیل اینکه هم اینک در انتخاب رشته مشکلاتی مشاهده می‌شود با فعال شدن ستاد کنکور می‌توان نسبت به تغییر ظرفیت رشته‌های روزانه شبانه در کنکور سال ۹۶ اقدام کرد.

ورودی متذکر شد: برخی رشته‌های جدید که بازار کار مطلوبی دارند با ظرفیت اندکی در دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند که از آن جمله فناوری اطلاعات، پیراپزشکی، مهندسی عمران سازه و مهندسی مکانیک است.

وی افزود: نبود تناسب بین خروجی مدرسه و گرایش دانش آموزان به رشته‌های خاص و نحوه پذیرش دانشگاه‌ها مشکلاتی را به وجود آورده است که ستاد کنکور می‌تواند نسبت به رفع آن اقدام کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان با ذکر مثالی به گرایش ۶۸ درصدی دانش آموزان به رشته تجربی در کنکور امسال اشاره کرد و افزود: لازم است چنین گرایش‌های فاقد تناسبی با هم‌اندیشی مدرسه و دانشگاه مهار شود.

ورودی به پیگیری تشکیل این ستاد در شورای آموزش‌وپرورش استان اشاره و ابراز امیدواری کرد بتوان با بهره‌گیری از آن وضعیت مطلوبی برای انتخاب رشته دانش آموزان در کنکور سال‌های آتی ایجاد کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار