نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: از منطقه ویژه اقتصادی نمین چیزی جز تابلو وجود ندارد در حالی که همه انتظار دارند این منطقه رونق گرفته و از ثمرات آن بهره بگیرند.
کد خبر: ۲۵۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 01 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، صدیف بدری پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از برخی پروژه‌های شهرستان نمین اظهار کرد: ما نمایندگان استان از ابتدای کار با وحدت، همدلی و هم‌افزایی در پی تحقق منافع استان هستیم و امیدواریم این وحدت به ویژه در بحث جذب اعتبارات و فرصت‌های ملی ثمربخش باشد.

وی در مورد انتخابات کمیسیون‌های تخصصی مجلس تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در پی حضور در کمیسیون‌های کلیدی مجلس بودیم و خرسندیم که توانستیم تا حد زیادی در این امر توفیق یافته و در برخی کمیسیون‌ها وارد هیأت رئیسه شویم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد می‌کنم در مورد طرح جامع و تفصیلی نمین جلسه‌ای با حضور کمیسیون ماده پنج، اعضای شورای شهر، شهردار و فرماندار نمین با نمایندگان مجلس برگزار شود و برنامه‌ریزی‌های لازم در مورد خروج نمین از بن‌بست با کشیده ‌شدن شهر به سمت بزرگراه انجام شود.

بدری افزود: برای توسعه بزرگراهی استان، بزرگراه نمین - آستارا برای تعریف ردیف اعتباری ملی مورد پیگیری قرار می‌گیرد که در این زمینه از ظرفیت‌های کمیسیون عمران مجلس بهره می‌گیریم.

وی با تأکید بر اهمیت منطقه ویژه اقتصادی نمین بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی نمین نباید در حد یک تابلو باشد.

بدری اضافه کرد: بنده با خرید چاه‌های آب کشاورزان منطقه برای تأمین آب منطقه ویژه اقتصادی نمین مخالفم، زیرا با این اقدام کشاورزان این منطقه را تشویق به مهاجرت، حاشیه‌نشینی و مسائل متعاقب آن در شهر می‌کنیم.

وی ادامه داد: باید با تشکیل جلسات ویژه مشکلات را مرتفع کرده و دقت کنیم که در این میان در حق روستاییان منطقه اجحاف نشود.

بدری گفت: دفاتر ادارات خدمات‌رسان مهم در بخش ویلکیج وجود ندارد و با توجه به نامساعد بودن جاده این بخش تا نمین باید نمایندگی ادارات در این بخش مستقر شود.

* آب منطقه‌ای مطالعات جامع منابع آب دشت اردبیل را انجام دهد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تکمیل عملیات اجرایی سد عنبران تا سال 96 اظهار کرد: از آب منطقه‌ای می‌خواهیم مطالعات جامعی در مورد منابع آب دشت اردبیل انجام داده و نتایج را در اختیار نمایندگان قرار دهد تا بتوانیم نیازهای اساسی استان در حوزه آب را در برنامه‌ریزی‎های کلان ملی مد نظر قرار دهیم.

بدری تصریح کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب نمین باید با پیگیری ردیف ملی توسط ما نمایندگان در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: فاضلاب مسکن مهر نمین، به نمین چای سرازیر می‌شود که فاجعه یک زیست‌محیطی است و باید به صورت اورژانسی در این زمینه اقدام شود.

بدری بیان کرد: دولت می‌تواند از محل صرفه‌جویی در حقوق‎های نجومی، بسیاری از پروژه‌های استان را تکمیل کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر تعیین تکلیف شبکه آبی علی‌بلاقی توسط آب منطقه‌ای اضافه کرد: پساب تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل می‌تواند با عملیات BOT در این شبکه استفاده شده و مصارف آبی کشاورزی و صنعتی منطقه را تأمین کند.

وی با اشاره به لزوم توجه به آب شرب نمین و عنبران ادامه داد: تخصیص آب استان از رودخانه ارس را به جد پیگیریم که این امر کل مشکلات آب استان را می‌تواند حل کند.

بدری با تأکید بر اهمیت توجه به صنایع دستی نمین اظهار کرد: با ثبت ملی گلیم و نان سنتی نمین و عنبران و در نظر گرفتن بازارهای مناسب عرضه این محصولات در طرح جامع و تفصیلی نمین، می‌‌توان از ظرفیت‌های این بخش در رفع بیکاری شهرستان نمین استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در مدیریت شهرستانی و نیز استخدام بخش‌های دولتی و خصوصی در شهرستان نمین باید استفاده از نیروهای بومی شهرستان نمین در اولویت قرار گیرد که متأسفانه تا به امروز از آن غفلت شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: باید جلسه‌ای با حضور فرماندار نمین، رئیس دانشگاه محقق اردبیل و نمایندگان مجلس گذاشته و موضوع توسعه و تبدیل دانشکده فناوری نوین نمین به دانشگاه را مورد بررسی قرار دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
شهروند نمینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
منطقه ویژه اقتصادی نمین جزو به اصطلاح مگا پروژه ایی است که در سی ماه گذشته فقط درباره شان شعارداده شده است اینم اخر وعاقبتش یک تابلو که اینهمه دروغ پردازی ومردم فریبی ندارد
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
جناب اقای مهندس بدری یکی از این شرکت اب منطقه ای بپرسد آیا تا کنون مطالعات تفصیلی در خصوص آبیاری و یا زهکشی در دشت اردبیل انجام گرفته اگر انجام نشده بر اساس کدام معیار روی آن هزینه میشود؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار