کد خبر: ۲۴۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 21 June 2016


فرماندار اشتهارد از اجرای طرح‌های ویژه با هدف بیابان‌زدایی در این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از این طرح‌ها با مشارکت دولت و سازمان ملل در دست اجرا است.

ابوالفضل اینانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اشتهارد اظهار داشت: این شهرستان دارای موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی ویژه‌ای است که شرایط آن را دیگر شهرستان‌های استان البرز از جمله مناطق کوهستانی در طالقان متفاوت کرده است.

وی گفت: بیشترین عرصه‌های بیابانی استان البرز در منطقه اشتهارد و دشت اشتهارد واقع شده است که متاسفانه به دلیل خشکسالی‌های پیاپی ده سال اخیر و کاهش نزولات آسمانی، شرایط حادتر شده بود.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان اشتهارد تصریح کرد: به طور قطع اگر فکری جدی و اساسی برای بیابان‌زدایی و گسترش بیابان در دشت اشتهارد نداشته باشیم، در سال‌های آینده وضعیت حادتری را تجربه خواهیم کرد.

اینانلو بیان داشت: در همین راستا طرح‌هایی با هدف مقابله با بیابان‌زایی در دستور کار قرار گرفته است که یکی از این برنامه‌ها مربوط به اجرای طرح تعمیم ترسیب کربن در اشتهارد است که خوشبختانه با همکاری مناسب مردم و دستگاه‌های مختلف به عنوان یکی از طرح‌های موفق به شمار می‌آید.

وی افزود: این برنامه از جمله برنامه‌های کاری مشترک دولت جمهوری اسلامی و سازمان ملل متحد است و به طور پایلوت در برخی از استان‌ها از جمله البرز در دست اجرا بوده و امیدواریم با جدیت ویژه، طرح تعمیم ترسیب کربن به عنوان یکی از برنامه‌ها و پروژه‌های موفق در کشور شناخته شود.

فرماندار اشتهارد ادامه داد: طرح دیگر مربوط به پروژه انتقال پس‌آب تصفیه‌خانه فاضلاب کرج به دشت اشتهارد است که با جدیت بسیار زیادی پیگیری شده و از سوی مدیریت ارشد استان البرز و فرمانداری این شهرستان دنبال می‌شود.

اینانلو اظهار داشت: با نهایی شدن و اجرای این پروژه، بخش مهمی از دشت اشتهارد تحت پوشش گیاهان مقاوم به بی‌آبی قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: با نهایی شدن طرح انتقال پس‌آب تصفیه‌خانه فاضلاب کرج به دشت اشتهارد، حدود سه هزار هکتار از اراضی رها شده و بایر این منطقه تحت کشت قرار خواهد گرفت و انقلابی بزرگ در کشاورزی منطقه ایجاد خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار