کد خبر: ۲۴۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 20 June 2016


معاون خدمات ‌شهری شهرداری کرج از جمع‌‌آوری و ساماندهی 425 متکدی در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

حسن مدیرروستا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مردم خیر و انسان‌دوست ایران اسلامی، همواره در امور خیر و دستگیری از نیازمندان و مستمندان پیش‌قدم بوده و هستند.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای سودجو با سوء استفاده از این روحیه و نیکوکاری مردم، اقدام به تکدی‌گری در سطح شهرها و معابر و خیابان‌های پرتردد می‌کنند که حضور آنها آسیب جدی به سلامت روحی و چهره شهرها وارد کرده است.

معاون خدمات ‌شهری شهرداری کرج تصریح کرد: این در حالی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نهادهایی با هدف حمایت از افراد نیازمند و مستمند مشغول فعالیت هستند که با شناسایی این افراد، حمایت‌های لازم را از آنها انجام می‌دهند.

مدیرروستا گفت: بنابراین نیازی نیست که افراد در معابر اصلی و خیابان‌ها از مردم طلب کمک مالی کنند و اگر به طور واقعی نیازمند و مستمند هستند، می‌توانند با مراجعه به این نهادها از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.

وی بیان داشت: اما زمانی که بررسی‌های لازم را در خصوص وضعیت معیشتی متکدیان انجام می‌دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که برخی از آنها نیازمند نیستند و حتی عده‌ای از آنها به ویژه کودکان گرفتار گروه‌های تبهکاری بوده و مجبور به تکدی‌گری می‌شوند.

معاون خدمات ‌شهری شهرداری کرج افزود: به همین دلیل ستاد ساماندهی متکدیان و آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرستان کرج طرح‌هایی را با هدف جمع‌آوری و ساماندهی این افراد از سطح خیابان‌ها و معرفی به نهادهای مددکاری و حمایتی در دستور کار خود دارد.

مدیرروستا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ماموران این ستاد که شهرداری کرج و معاونت خدمات شهری این شهرداری عضو فعال آن به شمار می‌آیند، 425 نفر از متکدیان از سطح شهر و معابر اصلی جمع‌آوری و تحویل دستگاه‌های مربوطه شده‌اند.

وی از مردم خواست تا از کمک به افراد تا زمانی که از نیازمند بودن آنها مطلع نشده‌اند خودداری کنند.

حسن مدیرروستا معاون خدمات ‌شهری شهرداری کرج در پایان گفت: مردم خیر و انسان‌دوست شهرستان کرج می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در اختیار نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا بهزیستی قرار داده و مطمئن باشند که از این طریق، کمک‌های آنها به دست نیازمندان واقعی می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار