مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: منابع تاریخی ایرانی درگذشته نشانگر توجه بیش از حد پادشاهان به حجاب بوده و آثار تاریخی به‌جا مانده از تواریخ گذشته حاکی از باحجاب بودن مردم در ایران باستان است.
کد خبر: ۲۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 19 April 2015

حجت‌الاسلام اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، بیان کرد: برنامه‌‌ریزی‌های این شبکه‌های غربی ذهنیت و افکار جوانان را نشانه گرفته و از هر کاری برای تسخیر افکار جوانان جهان سوم به‌ویژه مسلمانان فرو گذار نکرده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه«فرهنگ غربی، فرهنگ مهاجم است» اظهار کرد: تجربه نشان داده است تمامی افرادی که از این شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده و الگوبرداری می‌کنند همیشه به یک قشر آسیب‌پذیر تبدیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: دین اسلام به‌هیچ عنوان حضور زن در جامعه را نفی نکرده و حجاب را برای زن یک محافظ بیان کرده به‌همین دلیل بسیاری از نگرش افراد باید در زمینه فهم حجاب و حصر نبودن آن برای بانوان تجدید نظر شود.

بیگی اضافه کرد: منابع تاریخی ایرانی در گذشته نشانگر توجه بیش از حد پادشاهان به حجاب بوده و آثار تاریخی به‌جا مانده از تواریخ گذشته حاکی از باحجاب بودن مردم در ایران باستان است.

وی با اشاره به تنوع طلبی و ذهن کنجکاو جوانان امروزی برای مسائل مختلف افزود: دشمن از این فرصت برای بازی با افکار جوانان استفاده و ذهن آن‌ها را درگیر مسائل مختلف می‌کند و از این طریق می‌تواند به اهداف خود برسد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی بیان کرد: ترویج عفاف و حیاء در جامعه کنونی باید به‌صورت ریشه ای و با برنامه‌ریزی‌های منظم انجام شده و جامعه برای پذیرش این موضوع احساس نیاز کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار