عضو شورای شهر بندرعباس گفت: باید تلقی خودمان را در اطلاق واژه نخبه تغییر دهیم و تلاش کنیم تا یک حرکت جمعی برای رشد نیروهای انسانی در هرمزگان شکل گیرد.
کد خبر: ۲۴۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰ 14 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسام صمیمی عصر امروز در حاشیه نشست کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عدم توانایی ما در تربیت نیروهای نخبه و اثرگذار در هرمزگان موجب شده تا با چالش‌هایی در زمینه نیروی انسانی مواجه باشیم و از سوی دیگر قدر نخبگان موجود را نیز به خوبی نمی‌دانیم.

وی افزود: بر اساس شاخص تدوین شده از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری، افراد دارای رتبه‌های زیر 100 در رشته ریاضی، رتبه زیر 50 در رشته علوم تجربی و زیر 20 در رشته‌های انسانی و هنر و زبان انگلیسی به لحاظ علمی نخبه به شمار می‌روند اما متاسفانه ما در استان هرمزگان به دلیل وضعیت نامناسب علمی و آموزشی و امکانات محدود در این زمینه در وضعیت خوبی در کشور به سر نمی‌بریم.
 
عضو شورای شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در بین استان‌های کشور در مقایسه تعداد افراد دارای رتبه 3 رقمی و کمتر در کنکور سراسری رتبه ماقبل آخر را دارد و این در حالی است که هرمزگان قابلیت‌ها و استعدادهای فراوانی دارد که گاه به علت کمبود امکانات و گاه به علت عدم برنامه‌ریزی و انسجام مناسب در بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها بلا استفاده باقی می‌مانند.
 
صمیمی با بیان این که برای رشد و پیشرفت هرمزگان باید یکدل و همراه شد و زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی آن را توسعه داد، اضافه کرد: به لحاظ موقعیت منطقه‌ای و اقلیمی دارای توانمندی‌های انبوهی هستیم که بسیاری از آنها بی توجه مانده و کوچکترین سرمایه‌گذاری برای بارور ساختن آنها صورت نگرفته است.
 
وی گفت: باید قدر سرمایه‌های موجودمان را در حوزه منابع انسانی و طبیعی به خوبی بدانیم و آنها را تخریب و یا تضعیف نکنیم بلکه با الهام گرفتن از تلاش‌ها و اقدامات آنان در رسیدن به موفقیت، این راهها را به کار ببندیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار