معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از احیا و تقویت رشته های مینا و گوهرشناسی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲ 13 June 2016

علیرضا دباغ عبداللهی روز دوشنبه گفت: برای احیای دیگر رشته های سنتی و دستی فراموش شده نیز تلاش می شود.
او افزود: پارسال 695 هنرآموز در 12 رشته صنایع دستی در مراکز زیرپوشش معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی این اداره کل آموزش دیده اند که 304 هنرآموز در قالب 34 کلاس در مراکز آموزش صنایع دستی شهر اردبیل و 44 نفر نیز در دیگر ارگان های این شهر بود.
او اضافه کرد: این دوره های آموزشی در رشته های مختلف صنایع دستی معرق ، رودوزی های الحاقی مقدماتی و پیشرفته ، گلدوزی ، پولک دوزی ، مرصع دوزی ، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ، قلمزنی ، گلیم بافی ، سفالگری و منبت چوب برگزار شد.
وی همچنین با اشاره به آموزش 695 نفر در قالب 67 کلاس در مراکز زیرپوشش معاونت صنایع دستی استان و دیگر ارگان ها در شهرستان های
نمین ، کوثر ، خلخال ، مشگین شهر و پارس آباد خبر داد.
وی به تدوین جزوه های آموزشی قلمزنی روی مس و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و تولید فیلم آموزشی قلم زنی روی چرم به صورت دو زبانه اشاره کرد و افزود: برای دومین سال متوالی دوره های آموزشی رشته قلمزنی در سه سطح مقدماتی ، پیشرفته و به آموزی برای هنرآموزان اردبیلی برگزار شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، او همکاری با دانشگاه محقق اردبیلی در آموزش عملی دانشجویان صنایع دستی و آموزش شاغلان صنایع دستی در قالب دوره های استاندارد کارگاه و مواد اولیه و مدیریت تولید ، بازاریابی و بارزگانی را از جمله برنامه های اولویت دار این معاونت ذکر کرد.
بیش از 120 هزار نفر در رشته های مختلف صنایع دستی استان اردبیل فعالیت می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار