بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۲۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ 16 April 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

اجرایی شدن مرحله دوم تصفیه خانه آب گیلان
به گزارش تابناک گیلان، همزمان با پانزدهمین سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت به گیلان عملیات اجرایی مرحله دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به روش BOT برای اولین بار در کشور آغاز شد.
قائم مقام وزیر نیرو عصر چهارشنبه اجرای مرحله دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان را پروژه بزرگ بهداشتی و زیست محیطی عنوان کرد و افزود: آبرسانی از اقداماتی است که منفعت بزرگی برای مردم دارد.
ستار محمودی با بیان این که حق جامعه داشتن امنیت، سلامت، بهداشت و نیازهای اساسی می باشد، اظهار کرد: آب و برق از نیازهای اولیه مردم بوده و مایه خرسندی است که توفیق تأمین آب شرب جامعه را بر عهده داریم.
قائم مقام وزیر نیرو بر ضرورت بهره گیری از بخش خصوصی در اجرای بهتر پروژه های آبرسانی تاکید و تصریح کرد: در اجرای پروژه های ملی تنها نباید به درآمدهای عمومی دولت متکی بود بلکه باید با ستفاده از منابع دیگر و مشارکت بخش خصوصی و قراردادهای BOT و EPC نسبت به تأمین مالی پروژه ها اقدام کرد.
وی با بیان این که 70 درصد کشاورزی استان گیلان وابسته به سدسفیدرود است، اظهار داشت: سد سفیدرود منبع آبی خوبی می باشد و بهره مندی از قطب دیگری همچون سد شهر بیجار با کیفیت آب بالا و استانداردهای جهانی نیز کار خردمندانه ای بوده که در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه آب شهرها از منابع سطحی تأمین می شود، تصریح کرد: منابع زیرزمینی باید حفظ شود و به لحاظ پدافند غیرعامل، منابع غیرضروری باید پلمپ شده تا در صورت لزوم از این آب گران قیمت و پر کیفیت که به زحمت بدست می آید ، به صورت صحیح استفاده کرد.
قائم مقام وزیر نیرو با تأکید بر اینکه دیدگاه مردم به آب باید همچون نگاهشان به قوت خود باشد، تصریح کرد: با اطلاع رسانی مناسب به مردم و آگاهی از مشقت و سختی تأمین و استحصال آب، باید این نعمت الهی ارج گذاشته شود و با پایداری در نگهداری، بهره برداری آن رعایت شود.
مدیرعامل شرکت آبفای گیلان نیز در این مراسم با تشریح پروژه های این شرکت اظهار داشت: 16 طرح ملی و ملی استانی در گیلان اجرا می شود که طرح فاضلاب 11 شهر استان با برخورداری 70 درصد جمعیت گیلان و پنج طرح آبرسانی در حال اجراست.
کاظم لطفی با توجه به نگاه ویژه دولت به پروژه های این شرکت در بودجه 94 تصریح کرد: بودجه شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان پارسال 55 میلیارد تومان بوده که در امسال به 71 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: همچنین در بخش فاضلاب 35 درصد و طرح آب آستان افزایش داشته است.
مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه آبفای گیلان توانست در 40 شهر از 51 شهر تحت پوشش خود نسبت به اخذ تبصره 3 اقدام کند، اظهار داشت: درآمد حاصل از تبصره 3 که مشارکت مردمی است در استان بین 40 تا 50 میلیارد تومان خواهد بود و امید است اعتبارات استان به شکلی تقویت شود تا اهداف عالی شرکت محقق شود.
وی افزود: استان گیلان به این باور رسیده که در کنار اعتبارات دولتی، مشارکت مردمی را نیز باید داشته باشد و با توجه به برخورداری گیلان از آب پایدار، تأمین نیاز آبی 50 سال آتی رشت در طرح فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان پایه ریزی شده است.
وی با اشاره به توافقنامه این پروژه با مبلغ اولیه سرمایه گذاری به میزان یکهزار و 680میلیارد ریال اظهار داشت: مدت قرارداد آن 24 سال شامل چهارسال ساخت و 20 سال بهره برداری توسط سرمایه گذار می باشد که شهر های رشت- انزلی- آستانه اشرفیه- سیاهکل- لاهیجان- لنگرود را تحت پوشش قرار خواهد داد.
مدیرعامل آبفای گیلان با بیان هدف گذاری احداث فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان خاطرنشان کرد: سرمایه گذار در مدت سه سال، فاز دوم با ظرفیت سه هزار لیتر بر ثانیه را احداث خواهد کرد و در سال چهارم عملیات بازسازی و ارتقاء فاز اول انجام و سپس تصفیه خانه با ظرفیت شش هزار لیتر برثانیه وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
فاز اول تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در سال 1379 وارد مدار بهره برداری شده بود.
تعداد جمعیت زیر پوشش شرکت آبفای گیلان را یک میلیون و 600 هزار نفر است.
99.8 درصد جمعیت شهری گیلان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری هستند.

سهم نیم درصدی ایران از محل گردشگری
به گزارش تابناک گیلان، مسعود سلطانی‌فر شامگاه چهارشنبه در جمع مدیران شهرستان رودسر اظهار کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام آزاد راه قزوین‌ ـ‌ رشت و سد پلرود از پروژه‌های سال 80 است.
وی با اشاره به اینکه حضور رئیس جمهور و هیئت دولت برای برطرف کردن مشکلات و اتمام پروژه‌های نیمه تمام گیلان است، افزود: امیدواریم که با تصمیمات و اقدام‌هایی که در آینده صورت می‌گیرد مشکلات هر چه زودتر برطرف شود و مردم از آثار اجرایی این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.
معاون رئیس جمهور از استقبال پرشور مردم گیلان از رئیس جمهور و هیئت دولت قدردانی کرد و گفت: این حضور موجب شد تا خود را متعهدتر نسبت به حل مشکلات مردم گیلان بدانیم.
وی به مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های هسته‌ای ما صلح‌آمیز است و در این مذاکره توانسته‌ایم حقوق هسته‌ای که حق مسلم مردم ایران است را به اثبات برسانیم.
سلطانی‌فر با اشاره به اینکه تفاهمی که ایجاد شده با لغو کامل تحریم‌ها همراه خواهد بود، تصریح کرد: صلح هسته‌ای صورت نمی‌گیرد مگر اینکه آبرو ، عزت و اقتدار ملت و نظام حفظ شود.
وی مذاکرات هسته‌ای را سخت و ماراتن نابرابر خواند و گفت: مذاکره ایران در مقابل شش تیم غربی که هر کدام علاوه بر رسیدن به نتیجه‌ای در زمینه این نشست، بیشتر به دنبال منافع کشور خود هستند، نتیجه برد برد است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه ایران توانست مردم‌سالاری را با مدل دینی ارائه دهد، ادامه داد: برخلاف تمام سیاستمداران دنیا ایران موفق شده که حکومت مذهبی بر کشور حاکم کند و در سایه حکومت مذهبی حقوق آزادی‌های مطلوب مورد قبول جامعه را به رسمیت شناخته و با تشکیل پارلمان و رای مردم حکومت کند.
وی تکمیل سد پلرود را از مطالبات به‌حق مردم رودسر خواند و گفت: اتمام این پروژه به‌ویژه در بخش کشاورزی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد و به جدیت برای اتمام آن تلاش می‌کنیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به افزایش اعتبار برای اتمام پروژه راه سراوان‌ ـ سیاهکل‌ ـ املش‌ ـ رحیم آباد‌ ـ‌ چابکسر، افزود: در شرایطی که کشور با محدودیت فروش نفت مواجه است و قادر نیستیم نیاز ارزی خود را از این طریق تامین کنیم بحث گردشگری می‌تواند این مشکل را برطرف کند.
وی درآمد ارزی گردشگری خارجی را یک‌هزار و 250 میلیارد دلار عنوان کرد و متذکر شد: سهم ایران از محل گردشگری نیم درصد یعنی 6.5 میلیارد دلار است.
سلطانی‌فر با اشاره به اینکه ‌ایران از نظر گردشگری سلامت جزو 15 تا 20 کشور نخست دنیا است، تصریح کرد: تا 11 سال آینده یعنی در افق 1404 پیش‌بینی می‌شود که سهم گردشگری ایران از پنج میلیون به 20 میلیون گردشگر خارجی ارتقا یابد و سهم درآمد حاصله نیز به 25 تا 30 میلیارد دلار برسد.
وی ایران به‌ویژه گیلان را به دلیل برخورداری از موقعیت‌های فرهنگی و مذهبی خاص دارای ظرفیت‌های گردشگری حلال دانست و یادآور شد: گردشگران مسلمان به دنبال آرامش و امنیت برای خانواده خود هستند و به همین دلیل هر روز بر تعداد گردشگران خارجی  کشور افزوده می‌شود.

به گزارش تابناک گیلان، معصومه ابتکار در ادامه سفر استانی هیئت دولت به گیلان صبح امروز از محیط زیست این استان و نحوه اجرای طرح تفکیک زباله بازدید کرد.
وی آموزش اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ توسط شوراها و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را امری مهم دانست و اظهار کرد: اجرای این طرح نیازمند برنامه‌ریزی جامع است.
معاون رئیس جمهور، فرهنگ‌سازی برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ را امری مهم دانست و تصریح کرد: تولید کمتر موجب کاهش تولید زباله می‌شود که این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در پانزدهمین سفر استانی خود روز گذشته به گیلان سفر کرده است.
روحانی در این سفر با مردم گیلان در ورزشگاه شهید عضدی رشت دیدار کرد و در نشست با علما و نخبگان و ایثارگران، ایرانیان مقیم خارج از کشور و سرمایه‌گذاری حضور یافت.
رئیس جمهور امروز در دومین روز سفر خود به گیلان اکنون در حال بازدید از منطقه آزاد انزلی و طرح‌های توسعه‌ای و زیرساخت‌های در حال ایجاد منطقه است.
روحانی تا ساعتی دیگر به همراه اعضای هیئت دولت در جلسه شورای اداری گیلان حضور می‌یابد و نشست با خبرنگاران پایان‌بخش سفر دو روزه رئیس جمهور به این استان است.

به گزارش تابناک گیلان، عباس آخوندی در حاشیه سفر خود به گیلان در لنگرود با اشاره به وضعیت پروژه‌ راه‌آهن این استان اظهار کرد: تلاش ما این است در نیمه نخست سال 95 پروژه راه‌اهن در مسیر قزوین‌ ـ‌ رشت به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه در سفر هیئت دولت به گیلان ادامه پروژه راه‌آهن در محور رشت‌ ـ انزلی و انزلی‌ ـ‌ آستارا آغاز می‌شود، تصریح کرد: با توجه به بازدیدی که به عمل آمد این پروژه پیشرفت خوبی دارد و 87 درصد زیرسازی آن انجام شده است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کارهای روسازی پروژه راه‌آهن انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اقدام‌هایی در زمینه ایستگاه راه‌آهن انجام می‌شود و اکنون یک ایستگاه پیش‌بینی شده که حدود 10 کیلومتری رشت و در حد فاصل بین رشت و بندر انزلی است.
وی از ایجاد ایستگاه دیگر راه‌آهن دیگر در مرکز شهر رشت خبر داد و گفت: با ایجاد این ایستگاه برای مسافران و آسایش امکانات بیشتری فراهم می‌شود.
آخوندی با اشاره به بازدید پروژه‌های لنگرود تصریح کرد: این پروژه از سمت چمخاله به طرف رودسر می‌تواند کمربندی حاشیه دریای خزر در گیلان را تکمیل و منطقه مازندران را به گیلان وصل کند.
وی با بیان اینکه پروژه مذکور 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: یک بخشی از آن زیرسازی شده و اجرای آن را مورد حمایت بیشتری قرار می‌دهیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه حدود 11 کیلومتر کنارگذر لنگرود به رودسر نیز یک خط آن اجرایی شده و کارهای تاسیسات و ابنیه فنی صورت گرفته جزو پروژه‌های سفر ریاست جمهور قرار می‌گیرد تا سرعت بیشتری یابد و هر چه سریع‌تر در اختیار مردم لنگرود قرار داده شود.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان 96 تختخوابی لنگرود 58 درصد  پیشرفت کار دارد، یادآور شد: مجری این پروژه وزارت راه و شهرسازی و بهره‌بردار آن وزارت بهداشت و درمان است و امیدواریم مشترکاً اعتبار بیشتری برای این پروژه اختصاص دهیم تا این بیمارستان در سال جاری به اتمام برسد.
آخوندی درباره بازدید از بندر چمخاله خاطرنشان کرد: چند گروه علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده‌اند که در مدت دو هفته آینده اعلام عمومی می‌کنیم و امیدواریم با یکی از کارگروه‌ها بتوانیم توافق کنیم و بندر چمخاله فعال شود.

به گزارش تابناک گیلان، محمد نهاوندیان صبح امروز در صبحانه کاری رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با بیان اینکه فعالان اقتصادی توجه داشته باشند که رفع تحریم‌ها قرار نیست ما را پیش ببرد، اظهار کرد: رفع تحریم‌ها تنها مانع را بر می‌دارد و مهم‌ترین عامل پیش‌برنده کار و ابتکار ما است.
وی با اشاره به اینکه دولت وظیفه خود می‌داند موانع تولید و صادرات را برطرف کند، تصریح کرد: لایحه خروج از رکود تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و اکنون در شورای نگهبان است.
رئیس دفتر روحانی لایحه مذکور را با هدف رونق اقتصادی عنوان کرد و گفت: تمام مصوبات دولت در این راستاست و امیدواریم با ابلاغ این لایحه که در آن راه‌های مختلف مبارزه با رکود و تورم در کشور لحاظ شده، شاهد کاهش بیشتر تورم و برگشت ثبات به بازار کشور باشیم.
وی با اشاره به اینکه با تصویب لایحه مذکور اقتصاد ایران برای سرمایه‌گذاری و صادرات قابل پیش‌بینی‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند به عنوان عامل اصلی کاهش تورم و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال باشد.
نهاوندیان با اظهار امیدواری نسبت به کاهش نرخ سود بانکی در سال جاری، تصریح کرد: با کاهش سود بانکی سرمایه‌ها بیشتر به طرف تولید و کارآفرینی هدایت می‌شود.
وی ابتکار و خلاقیت را دو عامل مهم پیشبرد کشور دانست و گفت: باید از فرصت‌های ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم و بدانیم اگر حرکتی انجام ندهیم ثابت می‌مانیم.
رئیس دفتر روحانی فولاد و مصالح ساختمانی و محصول انباری را نیاز خروج از رکود برای تحریک تقاضا در داخل و خارج عنوان کرد و گفت: تقاضای داخلی با رونق ایجاد می‌شود.
وی اضافه کرد: دولت‌های قبلی سعی کردند با تزریق پول این تحریک را ایجاد کنند اما این مسئله نه تنها تقاضا را بالا نمی‌برد بلکه موجب تورم و کاهش ارزش پول می‌شود.
نهاوندیان صادرات و رونق اقتصادی را از امکانات گیلان دانست و یادآور شد:  انتظار می‌رود فعالان اقتصادی موانع رونق اقتصادی را پیدا کنند تا نسبت به برطرف شدن آنها اقدام شود.
وی تلاش بخش‌خصوصی در کنار دولت را نقطه قوت خواند و متذکر شد: برای برطرف شدن مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال این تعامل و همکاری باید افزایش یابد.

به گزارش تابناک گیلان، رضا مسرور صبح امروز در جریان بازدید حسن روحانی رئیس جمهور از طرح توسعه مجتمع بندری کاسپین و تقاطع غیر همسطح منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: طرح احداث تقاطع غیر همسطح منطقه آزاد انزلی از سال 88 آغاز شده و تا سال 92 تنها 35 درصد پیشرفت فیریکی داشته است.
وی روند ساخت بندر کاسپین را از سال 91 عنوان کرد و گفت: پس از استقرار تیم مدیریتی جدید و فعال‌سازی پروژه‌های راکد ضمن تسریع در روند احداث مسیر مستقیم این پروژه از آبان ماه سال 92 تاکنون و در کمتر از 18 ماه حدود 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی رونق فعالیت‌های بورس کالا، تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد کشورهای حاشیه خزر به مرکزیت این منطقه و راه‌اندازی کریدورهای ترانزیتی عبوری از مسیر منطقه آزاد را از برنامه‌های این منطقه عنوان کرد.
وی رویکرد سازمان منطقه آزاد انزلی را تبدیل این منطقه به هاب و مرکز داد و ستد کالای راهبردی کشورهای حاشیه دریای خزر از طریق ایجاد زیرساخت‌های بندری و ریلی عنوان کرد.
مسرور تقاطع مذکور را برای تامین تمام حرکات گردشی و تغییر مسیرها و نیز یک زیرگذر به طول 600 متر برای اتصال مسیر رشت‌ ـ‌ انزلی به بندر کاسپین و به منظور توزیع متوازن بار ترافیکی بندر مذکور عنوان کرد.
روحانی به همراه جمعی از وزرا و معاونان خود با بالگرد وارد منطقه آزاد انزلی شدند و اطراف این منطقه و تالاب را مورد بازدید هوایی قرار دادند.

به گزارش تابناک گیلان،ورزشکاران گیلانی در مسابقات کشتی ساحلی قهرمانی کشور موفق به کسب سه مدال شدند .
رییس هیات کشتی استان گیلان روز پنجشنبه در این خصوص گفت : در جریان این مسابقات که در استان خوزستان برگزار شد ، کشتی گیران گیلانی سه نشان برنز این رقابت ها را بر گردن آویختند.
نقی هدایتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر این اساس و در جریان این رقابت ها ، سید علی موسوی ورزشکار شایسته گیلانی مدال برنز وزن 80 کیلوگرم رقابت های کشتی ساحلی قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان را کسب کرد .
وی ادامه داد : همچنین امیرحسین میربابا شاهی دیگر ورزشکار گیلانی حاضر در این رقابت ها در رده سنی جوانان در وزن به اضافه 80 کیلوگرم مقام سوم و مدال برنز این مسابقات را برگردن آویخت .
وی بیان کرد : علی جامع دیگر ورزشکار این استان نیز در پیکارهای رده سنی نوجوانان و در وزن 60 کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز و عنوان سومی کشور شد .
رییس هیات کشتی استان گیلان در ادامه گفت : همچنین جام اخلاق رده سنی جوانان مسابقات کشتی ساحلی قهرمانی کشور به تیم گیلان تعلق گرفت .
نقی هدایتی اضافه کرد : مسابقات کشتی ساحلی قهرمانی کشور با حضور 146 ورزشکار از استان های مختلف کشور در رده های سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان در ساحل رود کرخه شوش استان خوزستان برگزارشد .
وی در ادامه افزود : مسابقات کشتی ساحلی در یک زمان سه دقیقه ای و در ساحل و روی شن برگزار می شود و هر کشتی گیری که موفق به کسب دو امتیاز شود ، برنده بازی خواهد بود .

به گزارش تابناک گیلان، مازیار غلامی اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار سامانه پرفشار در سطح زمین و وجود جریانات نسبتا ناپایدار در سطوح میانی است که پیامد آن رگبار باران و مه آلود بودن هوا خواهد بود؛ که با گذر این امواج کم دامنه از روز شنبه هفته پیش رو جوی پایدار به همراه مه صبحگاهی، افزایش دما و وزش باد گرم در منطقه را شاهد خواهیم بود.
وی گفت: آسمان امروز (پنجشنبه) استان عصر و شب نیمه ابری تا ابری در بعضی نقاط رگبار و احتمال رعد و برق، روز جمعه ابری و مه آلود در بعضی نقاط بارندگی و احتمال رعد و برق، گاهی با کاهش ابر است.
غلامی همچنین هوای استان را برای روز شنبه هفته پیش رو صبح و ظهر کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی ابری، رشد ابر با احتمال مه صبحگاهی و افزایش دما و عصر و شب صاف تا قسمتی ابری پیش بینی کرد.
وی ادامه داد: بیشینه دمای استان در شبانه روز گذشته مربوط به 
منجیل در جنوب گیلان با 23درجه سلسیوس و کمینه دما مربوط آستارا با هفت درجه سلسیوس بوده است.
غلامی گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب 19 و 10درجه سلسیوس ثبت شده است.

به گزارش تابناک گیلان از رشت، مهرداد مهرگان ظهر امروز در نشست انتظامی گیلان با اشاره به دستگیری سارقان سابقه‌دار این شهر اظهار کرد: سارقان سابقه‌دار با 26 فقره سرقت از اماکن خالی از سکنه و نیمه ساخته در شهرستان رشت شناسایی و دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه با اطلاع از فعالیت سارقان دستگیری آنها با همکاری ماموران انتظامی در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت مرکز استان قرار گرفت، تصریح کرد: با بررسی آثار و شواهد به جامانده در صحنه‌های سرقت پلیس موفق شد سرنخی از یک سارق سابقه‌دار به دست آورد.
جانشین فرمانده انتظامی با بیان اینکه دستگیری این سارق به تمام واحدهای گشتی اعلام شد، تصریح کرد: سارق توسط ماموران انتظامی دستگیر و به پلیس آگاهی معرفی شد.
وی با اشاره به اینکه همدست این متهم و دو مالخر اموال مسروقه در زمینه این پرونده شناسایی و دستگیر شده‌اند، یادآور شد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.
مهرگان با بیان اینکه مردم نباید ملک خود را بدون در و حفاظ و عدم حضور نگهبان رها کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان به منظور جلوگیری از سرقت هنگام خروج از منزل تنها به قفل کردن در خروجی اکتفا نکرده بلکه درهای داخل ساختمان از جمله پشت‌بام، حیاط خلوت و... را قفل کنند.

به گزارش تابناک گیلان از رشت، کاظم ابراهیمی صدرآبادی ظهر امروز در مراسم افتتاح 86 پروژه مخابراتی گیلان با اشاره به توسعه آی‌.سی.تی در کشور اظهار کرد: امسال رشد فضای پهنای باند، سرویس‌های ارزش افزوده و توسعه و تجهیز وسایل مورد نیاز مخابراتی برای شهرهای بزرگ، کوچک، متوسط و روستاها از برنامه‌های شرکت مخابرات ایران است.
وی بر افزایش امکانات مخابراتی در روستاها تاکید کرد و افزود: امسال توسعه استفاده از خدمات مختلف مخابراتی از اولویت‌های شرکت مخابرات ایران است.
ابراهیمی صدرآبادی از سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی در بخش تلفن ثابت در کشور در سال 94 خبر داد و بیان کرد: خدمات الکترونیکی با توجه به گستردگی در بخش‌های مختلف جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های کلان توسعه‌ای پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از واگذاری 50 درصد از سهام این شرکت به بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد: تجهیزات شرکت مخابرات ایران از منابع داخلی تامین می‌شود.
وی افزایش پهنای باند و توسعه تکنولوژی ارتباطات نسل پنجم را از برنامه‌های شرکت مخابرات ایران دانست و خاطرنشان کرد: توسعه شبکه دیتا از دیگر اولویت‌های شرکت مخابرات ایران است.
در مراسم مذکور 86 پروژه مخابراتی گیلان با سرمایه‌گذاری 291 میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تابناک گیلان، رضا محمدزاده پیش از ظهر امروز در اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به برخورد قاطع پلیس با رشته‌های ورزشی بدون مجوز اظهار کرد: در برخی باشگاه‌ها ورزش‌های ممنوعه مانند بارکو و هیپ‌هاپ و ... به صورت غیر قانونی در قالب رقص به همراه موزیک‌های کلامی غیرمجاز انجام می‌شود که برخورد با این امر در چرخه اطلاعاتی دایره امور تخصصی اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه عده‌ای محدود از مربیان، از بی‌تجربگی برخی ورزشکاران نوجوان و جوان سوءاستفاده می‌کنند، گفت: این افراد با سوء استفاده از اعتماد خانواده‌ها و عدم نظارت مطلوب متولیان امر اداره ورزشی و جوانان به ناهنجاری‌های متعددی مانند تشکیل گروه‌های (رقص) هیپ‌هاپ به سبک و تقلید گروه‌های ناهنجار غربی می‌پردازند.
این مسئول ادامه داد: مربیان مذکور اقدام به برپایی اردوهای مختلط به ظاهر ورزشی، فروش داروهای غیر مجاز و غیر بهداشتی برای لاغری و تناسب اندام، انتشار تصاویر غیر اخلاقی ورزشکاران در فضای مجازی با هدف تبلیغاتی و ... مبادرت کرده‌اند.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان با بیان اینکه ماموران دایره امور تخصصی این اداره با همکاری متخصصان پلیس فتا با توجه به اهمیت موضوع اقدام‌های ویژه‌ای را در پیش گرفته است، تصریح کرد: پلیس درصدد شناسایی این افراد است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با مجوز قضایی و جمع‌آوری مستندات ارائه شده برای پنج نفر از این افراد از جمله رئیس کمیته یکی از انجمن‌های ورزشی گیلان پرونده قضایی تشکیل و به دادسرای عمومی و انقلاب معرفی و تعدادی از مکان‌های ورزشی نیز پلمب شده است.
به گفته محمدزاده، یکی از همایش‌های رقص‌گونه با ظاهر ورزشی که مقرر بود در یکی از سالن‌های ورزشی رشت توسط مسئولان انجمن‌های ورزشی نوظهور زیر مجموعه ورزش‌های همگانی برای تبلیغات با نمایش حرکات یک گروه رقص هیپ هاپ با عنوان «خودخوانده حلقه آتش» برگزار شود با هشدار قانونی و به موقع اداره نظارت بر اماکن عمومی توسط مسئولان ورزشی و جوانان لغو شد.
وی شماره 2183484 ستاد خبری اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان را برای دریافت گزارش‌های مردمی اعلام کرد.

به گزارش تابناک گیلان از انزلی، در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت 17.30 دقیقه فردا در ورزشگاه تختی این شهرستان میزبان آبی‌پوشان پایتخت می‌شود.
احمد صالحی، رضا سخندان، محمدرضا امینی، محمد ملکی، داوران بازی ملوان و استقلال هستند و این دیدار را فریدون اصفهانیان نظارت می‌کند.
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران امروز به نشست خبری پیش از مسابقه با ملوان نرسید و فیروز کریمی سرمربی ملوان انزلی نیز به نشست با خبرنگاران نیامد و به جای خود فرشاد فلاحت‌زاده را فرستاد که موجب دلخوری خبرنگاران شد و آنها به نشانه اعتراض جلسه خبری مذکور را ترک کردند.

به گزارش تابناک گیلان، معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: مردم گیلان با درک درست از شرایط و موقعیت شناسی صحیح ، از رییس جمهوری و هیأت دولت، استقبالی پرشور و باشکوه کردند.
حجت الاسلام مجید انصاری چهارشنبه شب در جمع مردم سیاهکل در مسجد جامع این شهرستان؛ حضور مردم در مراسم استقبال از رییس جمهوری را موجب دلگرمی دولتمردان و انفعال و یأس دشمنان خواند و افزود: مردم با این استقبال بی نظیر، صحنه هایی زیبا و باشکوه از فرودگاه سردار جنگل تا ورزشگاه شهید عضدی رشت را خلق کردند.
وی با اشاره به اولین سفر دولت یازدهم در سال جدید تصریح کرد: دولت ، اهل وعده های غیرعملی در سفرهای استانی نیست و برای رأی آوردن وعده نمی دهد و تمامی مصوبات آن را عملی خواهد کرد.
حجت الاسلام انصاری با یادآوری وعده های دکتر روحانی قبل از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ادامه داد: تلاش و مذاکره برای رفع تحریم ها و حل مشکلات اقتصادی، از جمله وعده های ایشان بود که بخش عمده ای از آنها تاکنون عملی شده است.
معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: تحقق رویکرد عقلانی در بیمه سلامت، گامی بسیار محکم و خوب بود که دولت آن را انجام داد و هم اینک دولت با مهار و کاهش تورم، به دنبال تک رقمی کردن آن است و ایجاد اشتغال پایدار و دانش بنیان نیز از جمله تلاش های دولت یازدهم می باشد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی گفت: مجلس، قوه قضائیه و دولت با یکدیگر همدل و همراه هستند و امسال می بایست این همدلی بیشتر شود.
وی به مشکل کمبود آب در کشور نیز اشاره و اضافه کرد: در سه استان، میانگین بارندگی خوب است اما به دلیل عدم سرمایه گذاری در این بخش، با مشکلاتی مواجه هستیم و اینکه در سیاهکل با تانکر به برخی از روستاها آب رسانی انجام شود، قابل قبول نیست.
حجت الاسلام انصاری بر ضرورت تقویت زمینه های گردشگری در سیاهکل تاکید کرد و گفت: دولت، رقیب بخش خصوصی نیست و از بخش خصوصی پشتیبانی می کند.
وی همچنین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سطح کلان سیاست گذاری ها را مشخص کرده اند، ادامه داد: دولت تدبیر و امید نیز با امید به خدا و نشاط فراوان، در صحنه حضور دارد و برای توسعه پایدار تلاش می کند.
معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه خدمت کردن به مردم و ساختن کشور بهترین دفاع از نظام اسلامی است، گفت: کارهای بزرگی در همه دولت های پس از انقلاب انجام شده و در هیچ عرصه ای با قبل از انقلاب، قابل مقایسه نیستیم.
حجت الاسلام مجید انصاری که به نمایندگی از رییس جمهوری به سیاهکل آمده بود، قبل از حضور در جمع مردم این شهرستان، در گلزار شهدای این شهر حاضر شد و به مقام شامخ شهدای والامقام انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.
همچنین با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری، یک واحد تولید لبنیات در شهرک صنعتی سیاهکل افتتاح شد.
بخش خصوصی برای ساخت و راه اندازی این کارخانه با زیربنای یک هزار و 500 مترمربع، حدود 35 میلیارد ریال هزینه کرده که با راه اندازی آن، برای 95 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.
خبرنگار ایرنا از شهرستان لاهیجان نیز گزارش داد که حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری در شورای اداری این شهرستان بیان داشت: حضور آگاهانه و حماسی مردم ایران در خردادماه سال 92 ، موجب شد تا کشور اسلامی ما، تمامی خطرات را پشت سر بگذارد و امروز به نقطه ثبات برسد. 
وی با اشاره به اینکه مردم در این سال با حضور هوشمندانه خویش و در یک رقابت گسترده دولت تدبیر و امید را بر سر کار آوردند، افزود: پس از انتخابات سال 92 ، پرچم دفاع از عقلانیت و حرکت بر مدار مشورت، به دست رییس جمهوری برافراشته شده است.
معاون پارلمانی رییس جمهوری به مذاکرات هسته ای نیز اشاره و اضافه کرد: تیم هسته ای کشورمان، در این مذاکرات، روزهای سختی را پشت سر گذاشتند. 
وی بیان داشت: با تلاش تیم هسته ای، در این مذاکرات به موفقیت های بزرگی دست یافته ایم و با تبعیت از فرمایش مقام معظم رهبری؛ به کسانی که نظر دیگری دارند و به اصطلاح دلواپس می باشند، احترام می گذاریم.
حجت الاسلام انصاری ادامه داد: دلواپسان دو دسته هستند؛ دلواپسان واقعی که سوال دارند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری به آنان پاسخ داده می شود و گروهی دیگر نیز هستند که به هر دلیل، بهانه می گیرند. 
معاون پارلمانی رییس جمهوری به حضور وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی و در جمع نمایندگان اشاره و اضافه کرد: دکتر ظریف در مجلس، گزارش خوبی ارائه داد و همین گزارش، موجب شد بسیاری از نمایندگانی که سوالاتی داشتند، قانع شوند.
وی در خاتمه سخنانش؛ خواستار اتخاذ تدابیر درست و اصولی برای بهره گیری از ظرفیت های گردشگری گیلان بویژه شهرستان لاهیجان شد و استفاده از این پتانسیل ها را زمینه ساز رشد و توسعه فزون تر گیلان و این منطقه عنوان کرد.
حجت الاسلام مجید انصاری شامگاه چهارشنبه به عنوان نماینده رییس جمهوری به شهرستان های لاهیجان و سیاهکل سفر کرد.
شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در شرق استان گیلان واقع هستند.
رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید، چهارشنبه در پانزدهمین سفر استانی، به گیلان آمده اند و دیدار با روحانیون، علما، سرمایه گذاران ، برگزیدگان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از جمله برنامه های رییس جمهوری در این سفر بوده است.

خدمات برای همه، تسهیلات برای ایرانی ها
به گزارش تابناک گیلان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بیمارستان 132 تختخوابی آستارا با 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری تا شش ماه آینده تجهیز و راه اندازی می شود.
سیدحسن هاشمی شامگاه چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان آستارا پس از بازدید از مراحل ساخت بیمارستان 132 تختخوابی آستارا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این بیمارستان هم اکنون توسط وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت است و مراحل تکمیل آن تا چهار ماه آینده انجام می شود.
وی افزود: پس از تکمیل و تحویل این بیمارستان، دوماه وقت لازم است تا تجهیزات مورد نیاز نصب و بیمارستان به طور رسمی راه اندازی شود.
وی ادامه داد: از همین الان تجهیزات این بیمارستان در حال خریداری است تا در موعد مقرر به ارائه خدمات بپردازد.
دکتر هاشمی اضافه کرد: ما به تعهدات خود در حوزه سلامت عمل می کنیم و برای خرید تجهیزات بیمارستان های در دست ساخت برنامه جامعی داریم.
وی با اشاره به حضور اتباع آذری برای دریافت خدمات سلامت و درمان در استان های همجوار با جمهوری آذربایجان ، اولویت ارائه تسهیلات حوزه سلامت را برای مردم و اهالی مناطق مختلف کشور عنوان و اظهار کرد: تسهیلات برای ایرانی ها و خدمات حوزه سلامت به همه مراجعان اعم از داخلی و خارجی ارائه می شود.
وی حمایت از اقشار آسیب پذیر را از جمله سیاست های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد و افزود: خدمات ما برای همه است و هر تبعه خارجی با هدف توریسم سلامت و درمان به کشور وارد شود ، خدمات لازم را دریافت می کند.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به بازدید از مراحل ساخت بیمارستان در حال ساخت شهرستان های تالش و رضوانشهر گفت: در جریان بازدید از طرح های بیمارستانی شهرهای غرب گیلان شاهد بودیم که تلاش بسیار چشمگیری از سوی همکارارن در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال انجام است و سه پروژه مهم بیمارستان آستارا ، بیمارستان تالش و بیمارستان رضوانشهر با سرعت مقبول در حال تکمیل است.
وی از تکمیل مراحل ساخت بیمارستان آستارا در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: پس از آن ساخت بیمارستان رضوانشهر تا شش ماه آینده و سپس بیمارستان تالش در نیمه اول سال آینده به پایان می رسد.
حسن هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که در جریان پانزدهمین سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان سفر کرده ، شامگاه روز چهارشنبه از بیمارستان 132 تختخوابی در حال ساخت آستارا بازدید کرد و در ادامه سفر چند ساعته خود با حضور در بیمارستان شهید بهشتی آستارا از نزدیک با برخی از بیماران و کادر درمانی این مرکز گفتگو کرد.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا که در 200 کیلومتری مرکز استان گیلان واقع شده ، دارای تنها یک بیمارستان فرسوده است که با توجه به افزایش مراجعان داخلی و به خصوص مراجعات اتباع آذری ، دیگر جوابگوی نیاز منطقه نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار