مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: عملیات خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از خردادماه و با آغاز برداشت گندم در شمال استان اردبیل آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۳۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴ 18 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، علی نوبخت عصر امروز در جریان بازدید از انبارهای شرکت غله و خدمات بازرگانی اردبیل اظهار کرد: همزمان با آغاز عملیات برداشت گندم در شهرهای بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی و به دنبال آن در مشگین‌شهر امر خرید با استقرار نیروها و فعالیت مراکز آغاز می‌شود.

وی با یادآوری اینکه کار خرید تا اوایل پاییز ادامه دارد، تصریح کرد: کشاورزان نباید عجله‌ای در برداشت محصول خود و تحویل آن به سیلوها داشته باشند چراکه در حدود 50 مرکز خرید برای گندم پیش‌بینی شده و هیچ مشکلی برای خرید گندم کشاورزان به شکل شبانه‌روزی وجود ندارد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان از پیش‌بینی خرید بیش از سال گذشته و تا 600 هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعان خبر داد و گفت: کشاورزان از برداشت زودهنگام محصول خود پرهیز کنند و با رطوبت بالا محصول را تحویل ندهند.

نوبخت به هماهنگی‌ها، تدابیر لازم و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر برای ذخیره‌سازی گندم در استان اشاره کرد و افزود: سیلوهای خصوصی و دولتی آمادگی دارند تا گندم زارعان را خریداری کنند که امیدواریم وجه گندم خریداری شده نیز امسال در کوتاه‌ترین زمان به حساب آنها واریز شود.

وی بیان کرد: تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای خریداری گندم تدارک دیده شده و کشاورزان نباید عجله‌ای در تحویل محصول داشته باشند چرا که به موقع و با یک شرایط مناسب‌تر کار خرید را انجام می‌دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار