مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی از ورود سامانه بارشی جدید از اواسط روز پنجشنبه هفته جاری به استان خبر داد و گفت: این سامانه تا روز یکشنبه هفته آینده در استان فعال خواهد بود.
کد خبر: ۲۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲ 15 April 2015

به گزارش احرارنیوز به نقل از مهر، صادق ضیائیان در گفتگویی، با بیان اینکه بر اساس پایش نقشه های هواشناسی آشمان آذربایجان غربی فردا چهارشنبه نیمه ابری خواهد بود، افزود: از روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید آشمان آذربایجان غربی تا روز یکشنبه هفته آینده بارانی همراه با رگبار و رعد و برف خواهد بود.

وی با بیان اینکه بارش برف در ارتفاعات نیز دور از انتظار نیست، ادامه داد: در این راستا کشاورزان باید ضمن توجه به توصیه های هواشناسی کشاورزی برای جلوگیری از خسارت سرمازدگی نسبت به استفاده از وسایل گرمازا و دودزا در باغات میوه اهتمام کنند.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه همچنین استفاده از آب چاه در آبیاری کف باغات میوه آذربایجان غربی با توجه به شرایط جوی توصیه می شود، اعلام کرد: هدایت آبهای جاری به انهار نیز جهت تغذیه سفره های آب زیرزمینی با توجه به در پیش بودن بارندگی به کشاورزان توصیه می شود.

ضیائیان با اعلام اینکه طی روز گذشته در ارتفاعات سردشت در جنوب و ماکو، چالدارن و خوی در شمال آذربایجان غربی شاهد بارش برف و کاهش شدید دما بودیم، ادامه داد: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به رانندگان توصیه می شود تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

وی با اعلام اینکه طی روز گذشته در سردشت شاهد بارش ۱۸ میلیمتر باران و برف بودیم، ادامه داد: در ارتفاعات ماکو نیز ارتفاع برف به ۱۵ سانتی متر رسیده و ۱۰ روستای این شهرستان را سفید پوش کرده و دمای هوا در این مناطق به شدت افت داشته است.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی با اعلام اینکه طی روز گذشته شاهد بارش برف در ارتفاعات چالدران به میزان ۳۰ سانتی متر بودیم، ادامه داد: همچنین بارش برف بهاری ارتفاعات اورین و چله خانه و ارتفاعات بخش صفائیه در خوی را سفیدپوش کرد.

همچنین بر اساس اعلام اداره راه و شهرسازی به دلیل ریزش برف تردد در بخشی از جاده خوی چالدران در محور زرآباد خوی با کندی صورت می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار