کد خبر: ۲۳۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 16 May 2016

فرماندار کرج گفت: توسعه فضاهای آموزشی در کرج در اولویت کاری مسئولان باشد.

محمدتقی ایرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازها و مطالبات مردم در کلانشهر کرج توسعه فضاهای آموزشی در نقاط مختلف است.

وی ادامه داد: کلانشهر کرج به دلیل مهاجرپذیر بودن و رشد جمعیت دانش‌آموزی می‌طلبد تا فضاهای آموزشی نیز در آن باشد بیشتری همراه باشد.

فرماندار کرج تأکید کرد: متأسفانه هم اکنون کرج با کمبود فضاهای آموزشی مواجه است و بسیاری از مدارس در این شهرستان به صورت دو شیفت اداره می‌شود که جا دارد مسؤولان اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه با جدیت بیشتری ادامه دهند.

ایرانی استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های مردمی و همچنین استفاده از خیران را در این مسیر مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه مردم در این شهرستان همیشه پای کار بوده و هر کجا که لازم بوده در صحنه حضور داشتند لذا نباید از مشارکت‌های مردمی در این امر ساخت مدارس دریغ کرد.

وی تأکید کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد لذا استفاده از توان خیران یکی از راهکارهای اصلی برای رسیدن به اهداف مورد نظر در زمینه فضاهای آموزشی است.

فرماندار کرج خاطرنشان کرد: تراکم جمعیت دانش‌آموزی در کلاس‌های درس نه تنها مشکلاتی را برای معلم ایجاد می‌کند بلکه توان یادگیری دانش‌آموزان را نیز کاهش می‌دهد چرا که در کلاس‌های درس با تراکم پایین‌تر دبیران بهتر به درس دانش‌آموزان رسیدگی کرده و می‌توانند رسیدگی کاملی را به آنان داشته باشند.

وی داشتن مدرسه‌ای با نشاط و شاداب را نیز از دیگر مسائلی عنوان کرد که باید رعایت شود و گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مدارس برای بالا بردن روحیه و نشاط دانش‌آموزان نیز نباید از منظر دبیران پرورشی دور بماند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار