کد خبر: ۲۳۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 15 May 2016


رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: متاسفانه برخی به دنبال محدود کردن اختیارات شوراها که نماد پارلمان محلی و شهری است، هستند.

محمود دادگو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: علم مدیریت در سال‌های اخیر توسعه بسیاری یافته و دیگر نمی‌توان مشکلات، نیازها و تمام مسائل جامعه را به صورت تک بعدی برطرف کرد.

وی افزود: اگر همه ارکان یک جامعه دست به دست هم نداده و در یک مسیر حرکت نکنند، نمی‌توان امیدوار به رشد و توسعه و دست‌یابی به توسعه پایدار بود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: به همین دلیل است که جوامع مدرن به سمت استفاده از خرد جمعی و همه ظرفیت‌ها و توان موجود در جامعه برای دست‌یابی به اهداف پیش‌بینی شده حرکت می‌کنند.

دادگو تشکیل شوراهای اسلامی و شهر و روستا در کشورمان را با هدف مشارکت عمومی برای تحقق و اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده دانست و گفت: از ابتدای تشکیل شوراها شاهد اقدامات و دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه مدیریت شهری بودیم و مردم به صورت مستقیم در اداره شهر و روستای خود مشارکت می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه در ماه‌های اخیر زمزمه‌هایی با هدف کاهش اختیارات شوراها مطرح می‌شود که به طور قطع به استقلال، قدرت و عملکرد این نهاد مردمی آسیب وارد می‌سازد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که اختیارات بیشتری در حوزه اداره شهرها به شوراها واگذار شود، نه اینکه اختیارات و وظائف این نهاد را محدود کنیم.

دادگو افزود: ما برای اینکه از یک مدیریت شهری یکپارچه سود ببریم، باید تمام خدمات شهری ازجمله اداره اموری مانند آب، برق و گاز شهرها را هم بر عهده مدیریت شهری قرار دهیم، نه اینکه از اختیارات آن کم کنیم.

وی با اشاره به وعده‌های دولت گفت: امیدواریم دولت در این زمینه به وعده‌های خود عمل کرده و مقابله زمزمه‌ها و شایعاتی که هر از چندگاهی با هدف کاهش اختیارات شوراها مطرح می‌شود، بایستد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار