کد خبر: ۲۲۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 14 May 2016


استاندار البرز گفت: با توجه به گشایش دورازه های اقتصادی و گسترش تعاملات با سرمایه گذاران خارجی، کسب مهارت های فنی درخصوص مهارت های مذاکره برای تجار ایرانی ضروری است.

به گزارش ایرنا، سید حمیدطهائی روز شنبه در سی و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز، اظهار کرد:تقویت مهارت فن مذاکره وآگاهی به قوانین حقوقی در انعقاد قراردادهای همکاری مشترک موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تفویض بخشی از اختیارات به اتاق بازرگانی البرز گفت: اتاق بازرگانی باید برای رفع و حل و فصل مسائل بخش خصوصی، بصورت عملیاتی وار میدان شود

وی در بخش دیگر از اظهاراتش با ااره به سخنان مقام معظم رهبری که 'بخش خصوصی باید تحرک پیدا کند'، گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی استان نیز برنامه کلی خود را در این چارچوب تدوین کرده و بر این اساس از اتاق بازرگانی می خواهیم تا با پیش بینی کارشناسان خبره در بحث مسائل بخش خصوصی، مشکلات و دغدغه را بررسی، رصد کند.

وی اضافه کرد: با واگذاری بخشی از اختیارات به اتاق بازرگانی که متشکل از نمایندگان صنف های متعدد اقتصادی است، بخش خصوصی و اتاق از قدرت مانور عملیاتی بیشتری برخوردار خواهد شد و یاری گر دولت در رفع بخشی از مسائل خواهد بود.

طهائی با تأکید بر لزوم توجه به امر آموزش کارشناسان اتاق بازرگانی و تقویت این نهاد بیان کرد: اتاق بازرگانی باید با بکارگیری کارشناسان آموزش دیده و زبده مالیاتی، حسابرسی و... تمامی امور را ثبت ، ضبط و با تیم های مشورتی در جهت رفع مشکلات حرکت کند.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی به عنوان اصلی ترین کانون مراودات خارجی آموزش قوانین تجاری کشورهای خارجی و سیاست های کلی در مبادلات اقتصادی برای توسعه تجاری با کشورهای دیگر را باید در دستور کار قرار دهد.

طهائی در بخش دیگر اظهاراتش در رابطه با گام های که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی پیرامون مسائل صنایع برداشته شده است، گفت: این ستاد تا کنون بیش از 200 پرونده واحدهای صنعتی نیمه فعال را بررسی کرده است.

استاندار با اشاره به اینکه باید از کمیت ها به سمت کیفیت در خدمات پیش برویم، گفت: کاهش تعداد جلسات و به جای آن بالا بردن سطح کیفی نشست ها و گردهمایی ها باید مورد توجه قرار گیرد تا خروجی تصمیم گیری ها در مسیر تحقق شعار سال 'اقدام و عمل'، باشد.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی همچنین از ارائه پیشنهادات برای کوتاه شدن مسیر ارائه خدمات استقبال کرد و با اشاره به نگاه دولت در بحث چابک سازی گفت: باید به سمت واگذاری خدمات به سایر بخش ها و برون سپاری پیش برویم، نگاه دولت نیز همین است که واگذاری امور غیر حاکمیتی را به منظور رسیدگی به مسائلی مهم تر در دستور کار داشته باشیم که در استان نیز تحقق آن در دست مطالعه قرار دارد.

استاندار البرز در ادامه خطاب به مدیران دستگاه ها تأکید کرد: تا هر چه سریع تر نمایندگان خود را در پنجره واحد استان معرفی نمایند.

وی در این رابطه گفت: بنای ما بر این است که حجم مراجعات در بحث امور تجاری و اقتصادی به دستگاه ها کاهش پیدا کند، در این زمینه نیاز است که نمایندگان واحدها حضوری فعال داشته و بخشی از مسائل حوزه گمرک و سرمایه گذاری خارجی را حل و فصل نمایند.

استاندار البرز در بحث توسعه واردات و صادرات در استان نیز با انتقاد از اینکه نباید کالاهای استان از مراکز گمرکی سایر استانهای همجوار صادر شود، گفت: هر گونه صادرات و واردات کالاهایی که در استان تولید می شود باید از گمرک البرز خروجی داشته باشد و اداره کل گمرک نیز در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشند.

بررسی بخشی از پیشنهادات در حوزه امور مالیاتی، پیشنهادات دبیرخانه شورا در خصوص تعیین اعضای کارگروه ، پیگیری مصوبات شورا در سال گذشته از محورهای این جلسه شورای گفتگو بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار