کد خبر: ۲۲۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 07 May 2016


نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی گفت: دولت با اعتماد به بخش خصوصی بستر توسعه اقتصادی کشور را فراهم کند.

محمد جواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، اظهار کرد: استفاده از پتانسیل بخش خصوصی یکی از راه کارهای جوامع برای رسیدن به توسعه اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک دولت توان سرمایه گذاری در تمامی بخش‌های فعال درکشور را ندارد و باید به وظیفه اصلی خود که تصدی به امور است رسیدگی کند.

وی افزود: بدون شک اگر دولت درگیر سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف شو نمی‌تواند به وظیفه اصلی خود که برنامه‌ریزی وسیاست گذاری‌های کلان است عمل کند.

وی ادامه داد: متاسفانه دراستان البرز هنوز سازوکار مناسبی برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی اندیشیده نشده و این افراد حتی برای اینکه بتوانند پول‌های خود را در طرح‌های مختلف هزینه کنند نیز با مشک مواجه هستند .

نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی توضیح داد: تعداد زیادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در مواجهه با بروکراسی اداری و فرایند طولانی اخذ مجوز برای آغاز پروژه‌های خود ناامید شده و از ادامه مسیر صرف نظر می‌کنند.

وی ابراز کرد: چرا باید این دیدگاه در سرمایه گذار ایجاد شود که اگر پول خود را دربانک بگذارد و از سود ماهیانه آن بهره مند شود بهتر از آن است که سرمایه خود را صرف اجرای طرح یا پروژه‌ای در شهر بکند؟

این مسئول یادآورشد: در حال حاضر طرح های نیمه تمام مختلفی در استان وجود دارد که اگر بخش خصوصی حمایت کند بسیاری از آنها تا پایان سال به اتمام می‌رسند.

کولیوند در پایان گفت: بخش خصوصی بازوی توانمند بخش دولتی در پیگیری اهداف اقتصادی است به همین دلیل مسئولان باید به این بخش اعتماد کنند و مسیر فعالیت بی‌دغدغه فعالان این حوزه را فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار