کد خبر: ۲۲۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 07 May 2016


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز با بیان اینکه خانه داوطلب در گذشته به «خانه هلال» تبدیل شده است، گفت: خانه‌های هلال در دو بخش روستایی و شهری در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، احسان نصیری در نشست خبری تشریح برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان البرز که صبح امروز در مرکز جمعیت هلال احمر استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه هلال احمر یک مرکز عام‌المنفعه است، اظهار داشت: اگر شعار «هر خانواده یک امدادگر» تحقق پیدا کند، خیلی از آمار تلفات کاهش پیدا می‌کند.

نصیری با بیان اینکه در حال حاضر 500 پایگاه امداد و نجات در سطح کشور امدادرسانی می‌کنند، افزود: این پایگاه‌ها از سال 82 در جاده‌ها مستقر شده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر استان البرز با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در آموزش همگانی امداد و نجات برای همه خانواده‌ها به کمک رسانه انجام می‌شود، گفت: حداقل باید بین 100 الی 200 هزار نفر آموزش امداد و نجات را فرا گیرند که در حال حاضر این تعداد 0.1 است.

وی با بیان اینکه آموزش کمک‌های اولیه به صورت رایگان را می توان در پادگان، دانشگاه، مجتمع‌های مسکونی، فرهنگ‌سرا و هر جایی که اجتماعی وجود داشته باشد، انجام داد، افزود: جمعیت هلال احمر با درخواست مراکز و حتی جمعی از زنان خانه‌دار در مسجد یا حسینیه، مربی به صورت رایگان برای آموزش امداد و نجات به محل اعزام می‌کند.

نصیری با اشاره به اینکه خانه داوطلب در گذشته به «خانه هلال» تبدیل شده است، گفت: خانه‌های هلال در دو بخش روستایی و شهری در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه با قرار دادن مکانی توسط دهیاری‌ها، هلال احمر، تیمی برای آموزش عام به همه اهالی و نیز به صورت ویژه و تخصصی به تعدادی از اهالی ده اعزام می‌کند، افزود: از سوی هلال احمر اعلام شده است که در ده اگر مکان امنی در اختیار هلال احمر قرار داده شود، تجهیزات مورد نیاز در مواقع خاص در آنجا دپو می‌شود.

نصیری با اشاره به ترویج سنت حسنه وقف،‌ گفت: در استان البرز در دو ماه قبل 2 قطعه زمین در طالقان به جمعیت هلال احمر هدیه شده است.

وی با بیان اینکه در 24 اردیبهشت ماه سال جاری انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود، افزود: این انتخابات هر 4 سال یکبار رخ می‌دهد.

نصیری با اشاره به اینکه از بین کاندیداها یک نفر به عنوان بازرس و چند نفر به عنوان شورای اجرایی انتخاب می‌شوند، گفت: از میان داوطلبین جمعیت هلال احمر، 6 هزار نفر حائز شرایط شرکت در انتخابات برای رای دادن هستند.

وی با بیان اینکه مشکل حقوقی انبار "هیو" در حال رفع شدن است، افزود: یک پایگاه 22 هکتاری تحت عنوان محمدشهر در مراحل تحویل سند، برای جمعیت هلال احمر است.

نصیری با اشاره به اینکه برای ساختمان ستاد جمعیت هلال احمر زمینی به مساحت 11 هزار و 500 متر در نظر گرفته شده است، گفت: این زمین در یکی از بهترین نقاط شهر کرج واقع شده است که با کنلگ‌زنی در سال جاری، ساختمانی با استانداردهای مقاوم در آن‌جا تاسیس شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار