کد خبر: ۲۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 13 April 2015
کلام می‌تواند مثبت بوده و ایجاد حرکت کند و یا می‌تواند منفی بوده و تخریب‌زا باشد، نگاه نیز از این قاعده مستثنی نیست. ما بر این باوریم ورزش استان البرز می‌تواند با شرایطی بسیار بهتر از امروز در راه رسیدن به شرایط پایدار در ورزش کشور گام بردارد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا بعد از سپری شدن 13ماه از مدیریت فعلی اداره کل ورزش و جوانان، ما بر این باوریم که می‌شود سکوی نخست تمام رشته‌های ورزشی از آن البرزی‌ها باشد، ما بر این باوریم با وجود فقر سرانه ورزشی تنها به دلیل وجود استعدادهای ناب در تمامی رشته‌ها می‌توانیم سرآمد همه رشته‌ها باشیم و به طور قطع این مهم با برنامه‌ریزی‌ها و تعیین مسیرهای اداره کل ورزش و جوانان دست یافتنی است. اما برای رسیدن به سکوی نخست تمامی رشته‌های ورزشی بایستی علاوه بر رفاقت و همدلی، نکاتی را در نظر داشته باشیم که عدم رعایت آنها می‌تواند در راه رسیدن ورزش استان رقفه ایجاد کند.
استفاده از فرصت اقتصادی بودن البرز
به طور قطع در این زمینه نتوانسته‌ایم حمایت چندانی از ورزش داشته باشیم. مسئولان استان در تمامی دستگاه‌ها که ورزش را دوست دارند بایستی عمیق‌تر از امروز به بحث ورزش ورود کرده و با استفاده از ظرفیت اقتصادی موجود شرایط مناسب‌تری را برای ورزشکاران استان فراهم کنند. امیدواریم از مدیری که مدیرمورد وثوق مسئولان و جامعه ورزش استان نیز هست اعتماد کرده و با حمایت‌های لازم زمینه لازم برای پیاده کردن تفکرات و برنامه‌ریزی‌ها به وی داده شود.
توجه به پروژه‌های نیمه تمام
این مهم همت همگی دستگاههای استان را می‌طلبد، برای استانی با این ظرفیت خوشایند نیست از حدود 80 طرح ورزشی تنها دو سه مورد آن به بهره‌برداری رسد و ما بقی به دلیل نبود منابع مالی نیمه‌کاره بماند یا به طور کلی رها شده باشد. با تعامل مناسب در استان و استفاده از ظرفیت‌ها و منابع مالی وزارت ورزش و جوانان می‌شود در سال 94 شاهد گشایش این طرح‌های نیمه‌کاره بود که آثار آن موجب ارتقای ورزش استان خواهد شد . به طور قطع تلاش برای به بهره برداری رسیدن مجموعه بزرگ شش هزار نفری در مجموعه ورزشی انقلاب اسلامی می‌تواند علاوه بر رشد شخصیتی استان یکی از مهمترین ماموریت‌های اداره کل ورزش و جوانان باشد.
ادامه توجه به بحث زیر ساخت‌ها
31 سانتی متر مربع سرانه ورزشی برای استانی با حدود سه میلیون نفر جمعیت که ورزشکاران زیادی نیز در دل خود جای داده، محروم بودن استان در این زمینه را می‌رساند، در روزهای انتهایی سال 93 افتتاح چندین طرح ورزشی از جمله مجموعه ورزشی شهید چمران با حضور وزیر اتفاق خوبی برای ورزش استان بود که امیدواریم این مهم در سال جاری نیز ادامه داشته باشد. خوشبختانه  وزارت ورزش و جوانان با آگاهی از شرایط فعلی استان نگاه ویژه‌ای به ورزش البرز دارد که این می‌تواند امتیازی باشد.
حمایت از هیات‌ها
به طور قطع رشد و پیشرفت ورزش استان در سایه توجه به هیات‌های ورزشی امکان‌پذیر خواهد بود . در سال‌های اخیر و به دلیل مشکلات مالی هیات ورزشی کمک چندانی از سوی مدیران کل ورزش و جوانان نشدند و این سبب شد افرادی که دارای توانایی مالی مناسبی هستند و می‌توانند اعتبار جذب کنند وارد هیات‌ها شوند. امیدواریم در سال 94 با درایت اداره کل و تلاش هیات‌های ورزشی در سایه همدلی و حمایت شاهد رشد بیشتر ورزش استان در کشور باشیم.
توجه بیشتر به استعدادیابی و راه‌اندازی آکادمی‌ها
چند درصد از ورزشکاران البرز به صورت آکادمیک رشد کرده و مراحل قهرمانی را طی کرده‌اند ؟ چند درصد از قهرمانان ما از طریق مراکز استعدادیابی وارد چرخه ورزش شده‌اند؟ به طور قطع جواب این سوالها ساده است و می‌توان گفت ورزش استان البرز و به عبارتی ورزش کشور با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و اصولا چنین مکانیزمی در ورزش وجود ندارد و همین دلیلی مبرهنی است که هر ساله بسیاری از استعدادها در رشته‌های مختلف به دلیل بی‌توجهی از مسیر ورزش خارج می‌شوند. امیدواریم در سال جاری در کنار تمامی مامویت‌ها یکی از نکات مورد توجه اداره کل ورزش و جوانان شناسایی بیش از پیش استعدادها باشد.
توجه عمیق‌تر به ورزش بانوان
رضا گل محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان البرز در مراسم معارفه خود (اسفند 92) توجه ویژه به ورزش بانوان و گسترش ورزش همگانی را از اولویت‌های کاری خود بر شمرد، خوشبختانه ورزش بانوان در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و ورزشکاران ما در رقابتهای برون مرزی نتایج خوبی کسب کرده‌اند اما اعتقاد داریم با شرایط آرمانی در این حوزه بسیار فاصله داریم.
در استان البرز یکصد هزار ورزشکار زن در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند اما تنها یک سالن اختصاصی دارند که این مهم می‌طلبد کار بیشتری در این حوزه انجام دهیم.
توجه به رویکردی جدید در ورزش همگانی
در ورزش همگانی آنطور که شایسته است حرکتی انجام نشده است  و از همگانی کردن ورزش تنها به نصب وسایل  ورزشی در پارک‌ها و محلات اکتفا کرده‌ایم، اعتقاد داریم با مدیریت بهتر می‌شود در این حوزه نیز کارهای اثر بخش‌تری انجام داد و با برنامه‌ریزی مناسب‌تر مردم را به ورزش تشویق و ترغیب نمود.
توجه ویژه به شهرستان‌ها و شهرهای اقماری
در این زمینه جا برای کار بهتر و بیشتر وجود دارد. یکی از نکات مثبتی که گل‌محمدی در دوران مدیریت سیزده ماهه خود به ثبت رسانده توجه به ورزش محلات با استفاده از افراد صاحب صلاحیت است که این مهم به طور قطع در آینده‌ای نزدیک کمک حال ورزش استان خواهد بود. شاکله اصلی ورزش استان البرز را ورزشکاران شهرهای اقماری تشکیل می‌دهند و انتظار می‌رود با یک نگاه دقیق و کارشناسی شده رشد بالنده شهرستان‌ها و شهرهای اقماری را شاهد باشیم.
حمایت از تیم‌ها و ورزشکاران
ورزشکاران البرزی برای حضور در رقابتهای آسیایی، جهانی و بین‌المللی همواره تنهایی را احساس کرده‌اند و آنگونه که شایسته است مورد لطف ما نبوده‌اند که این مهم شکل بهتری به خود گرفته است. امید می‌رود با تشکیل کمیته‌ای، حامی ورزشکاران خود باشیم و آنها را در هنگام اعزام به رقابتها و یا بازگشت از میادین بین‌المللی تنها نگذاریم، ورزشکاران البرزی با تمامی کمبودها همواره در تیم‌های ملی نقشی اثر گذار داشته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار