رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور:
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: در آینده نزدیک در خصوص بارگاه شمس تبریزی کار اجرایی خوبی انجام شده و این پروژه به سرانجام مطلوبی برسد.
کد خبر: ۲۱۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳ 27 April 2016
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی از خوی، مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه سفر به شهرستان خوی و دیدار از بارگاه شمس تبریزی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:  جلسات مستمری در خصوص طرح ساخت مقبره شمس تبریزی برگزار کرده ایم و هم اکنون این طرح توسط یک گروه مشاور در حال آماده سازی است و تلاش می کنیم این طرح هم در شأن شمس تبریزی و میراث فرهنگی کشورمان بوده و همچنین با امکانات و منابع موجود مطابقت داشته باشد .
وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک در خصوص بارگاه شمس تبریزی کار اجرایی خوبی انجام شده و این پروژه به سرانجام مطلوبی برسد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در جواب سوالی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای حفظ میراث ملموس و ناملموس کشور اظهار داشت: در زمینه میراث ملموس ما با وجود تعداد 3200 اثر ملی ثبت شده، در دو سال گذشته در زمینه نجات بخشی، مرمت و بازسازی این آثار رویکرد مثبتی را با همکاری مردم و ارگان های دولتی و غیردولتی آغاز کرده ایم و امسال هم 150 مورد قرارداد مرمت و بازسازی از این آثار را امضا کرده ایم.
وی افزود : قصد داریم بناهای تاریخی را با سرمایه های مردمی و با نظارت دقیق تبدیل به جاذبه های گردشگری نموده و از تخریب آنها جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه ایران و کشورهای اطراف آن دارای آداب و رسوم متفاوتی هستند و همه آنها دارای مفاهیم عمیق فرهنگی و مذهبی می باشند تصریح کرد: در زمینه حفظ آثار نا ملموس نیز، ضمن اینکه این آثار را ثبت ملی می کنیم تعداد قابل توجهی را نیز ثبت جهانی کرده ایم .
سلطانی فر افزود : با حمایت های آقای رئیس جمهور در سال 95 بودجه میراث فرهنگی کشور 53 درصد رشد داشته است.

خبرنگار:سعیدفرجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار