کد خبر: ۲۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶ 12 April 2015
مدیرکل پست استان البرز از فعال شدن دفاتر ثبت کارت ملی هوشمند در شهرستان‌های البرز برای رفاه حال شهروندان خبر داد.
غلامرضا حمیدی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه برنامه‌های منسجم برای گسترش خدمات پستی در استان البرز مدنظر قرار داده شده است، اظهار داشت: شرکت پست خدمات مشترکی با سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله ثبت اسناد و ثبت احوال دارد که در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده است.
وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ثبت احوال که کارت‌های ملی گذشته تبدیل به کارت‌های ملی هوشمند می‌شود، در این عرصه پست نقش بسیار پررنگ و مهمی را ایفا می‌کند.
مدیرکل پست استان البرز بیان کرد: در این راستا به منظور رفاه حال شهروندان امکانات بسیار گسترده‌ای در سطح استان آماده شده و اطلاعات آن نیز در اختیار اداره‌کل ثبت احوال استان گذاشته شده است.
وی تصریح کرد: با ایجاد این امکانات شهروندان از مناطق مختلف ملزم به طی مسیر تا ساختمان مرکزی واقع در چهارراه طالقانی برای انجام فعالیت‌های پستی خود نمی‌شوند.
حمیدی خاطرنشان کرد: نقاط مختلفی از شهر از جمله شهرستان فردیس، منطقه مهرشهر، عظیمیه و سایر مناطق در شهر آماده شده تا در آنجا دفاتر ثبت کارت ملی هوشمند فعال شود.
وی با تاکید بر اینکه بسترهای ارتباطی و تجهیزاتی ایجاد این دفاتر آماده است، گفت: این دفاتر به زودی و در هفته‌های آینده راه‌اندازی می‌شود تا مردم استان و شهر کرج برای این سرویس الزاما به چهارراه طالقانی مراجعه نکنند.
مدیرکل پست استان البرز با بیان اینکه این سرویس در شهرستان‌ها راه‌اندازی شده، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کارت‌های مربوط به استان در محل شهرستان تحویل داده می‌شود و مردم شهرستان‌های مختلف البرز مجبور نیستند برای تحویل کارت خود به کرج مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این امر در آخرین شورای اداری شهرستان اشتهارد در سال 93 مطرح شد، این موضوع در اشتهارد به عنوان پایلوت راه‌اندازی و کارهای آن انجام و به زودی اجرایی می‌شود.
حمیدی با اشاره به بحث تجارت الکترونیک که یکی از راهبردهای شبکه پستی است، گفت: با توجه به اینکه مردم به استفاده از خدمات تجارت الکترونیک روی آورده‌اند و به جای رفت‌وآمدهای طولانی و هزینه‌های ایاب و ذهاب، به سمتی پیش می‌روند که برای تهیه ملزومات خود از بسترهای الکترونیکی و فناوری تجارت الکترونیک استفاده کنند.
وی اظهار داشت: در این زمینه نیز پست نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند که برنامه منسجمی برای توسعه این خدمت در دستور کار قرار داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار