کد خبر: ۲۱۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 26 April 2016
تابناک گیلان: رئیس ستاد کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان از برگزاری چهار اجلاسیه در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای گیلان در رشت خبر داد.

ابراهیم جوادی، رئیس ستاد نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید  گیلان، سه شنبه( ۱۴ اردیبهشت)‌در رشت برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: آیت الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید سخنران اصلی این کنگره است که با حضور ۲ هزار مهمان در میدان شهدای ذهاب(شهرداری) برگزار خواهد شد.

 

جوادی با بیان اینکه میدان شهدای ذهاب در جنگ تحمیلی محل اعزام رزمندگان به جبهه‌های جنگ بود و یادآور خاطرات بسیاری است، افزود: در این راستا نمایشگاه فرهنگی از خاتم تا منجی از چند روز قبل از برگزاری کنگره در میدان شهدای ذهاب دایر می‌شود.

 

وی بیان کرد: غرفه های این نمایشگاه با چیدمانی از ورود اسلام به ایران با نبی خاتم، اقدامات روحانیت در قبل و بعد انقلاب در ایران و گیلان، انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و نقش سازمان ها، ارتش و دفاع مقدس، جنگ نرم فرهنگی، جنگ نرم اقتصادی، آسیب های اجتماعی، سبک زندگی، زنان و دفاع مقدس، شهدای فرهنگی، دانش آموز و دانشجو و... تا منجی همراه است.

 

رئیس ستاد نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان در ادامه به برگزاری ۱۶ یادواره موضوعی در شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: ۱۶ شهرستان استان میزبان یادواره‌های موضوعی دفاع مقدس بودند که از ۱۷ فروردین با یادواره «زن و دفاع مقدس» در شهرستان رودسر آغاز شد.

 

وی ادامه داد: یادواره موضوعی« جانبازان و دفاع مقدس» در صومعه سرا، «هنر و دفاع مقدس» در آستارا، «تبلیغات و دفاع مقدس» در املش، «روحانیت و دفاع مقدس» در فومن، «جهاد سازندگی و دفاع مقدس» در انزلی، «بسیج و دفاع مقدس» در تالش، « ورزش و دفاع مقدس» در آستانه اشرفیه، « ارتش و دفاع مقدس» در رودبار، «آزادگان و دفاع مقدس» در شفت، « کمک های مردمی و دفاع مقدس» در رشت، «پدران آسمانی» در سیاهکل، « مساجد و دفاع مقدس» در ماسال، « اهل تسنن و دفاع مقدس»در رضوانشهر، « شعر و دفاع مقدس» در لنگرود و « سپاه و دفاع مقدس» در شهرلاهیجان برگزار می‌شود.

 

جوادی با بیان اینکه ۳۰ میدان شهر رشت به المان های دفاع مقدس مزین شده‌اند تصریح کرد: در این میدان‌ها ماکت‌ها و سنگرهای دفاع مقدس بازسازی شده تا موجب ارتقا معنویت و ایجاد فضای شهادت در شهر شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه چهار اجلاسیه از روز شنبه(۱۱ اردیبهشت) در راستای برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان برگزار می شود افزود: نخستین اجلاسیه، اجلاسیه فرهنگیان است که با حضور وزیر آموزش و پرورش در میدان شهدای ذهاب برگزار می‌شود.

 

رئیس ستاد نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان تصریح کرد: اجلاسیه بانوان صبح روز یکشنبه(۱۲ اردیبهشت) و اجلاسیه ایثارگران صبح روز دوشنبه(۱۳ اردیبهشت) با حضور سرلشکر رحیم‌صفوی، دستیار ویژه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

 

وی اذعان کرد: اجلاسیه اصلی نیز روز سه شنبه(۱۴ اردیبهشت) با سخنرانی آیت الله نوری همدانی برگزار می شود.

 

گفتنی است، گیلان دارای هشت هزار شهید، یکصد هزار ایثارگر، ۲۲ هزار جانباز و ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار