کد خبر: ۲۱۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 25 April 2016


مدیرکل مدیریت بحران استان البرز با بیان اینکه ادارات کل استان اگر به فکر این باشند که از محل تملک دارایی و اعتبارات داخلی، بودجه مورد نیاز خود را تامین کنند به جایی نخواهیم رسید، گفت: بنابراین باید اعتبارات را در سطح وزارت خانه پیگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، مهدی مهرور در جلسه شورای هماهنگی شهرستان ساوجبلاغ که شامگاه یکشنبه(پنجم فروردین) در ساوجبلاغ برگزار شد، گفت: دغدغه‌های به حقی در این جلسه مطرح شد که البته برای رفع این دغدغه‌ها و اینکه دستگاه‌ها در مراحل مختلف بحران چه اقداماتی باید انجام دهند تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: از جمله مهمترین اقدامات مربوط به بحران که همواره در استان به آن پرداخته می‌شود مباحثی چون پیش بینی، پیشگیری، آمادگی-مقابله و بازسازی-بازتوانی است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف دستگاه‌های استان در قبال مدیریت بحران، پیگیری اعتبارات در سطح وزارت خانه‌هاست، تصریح کرد: ادارات کل استان اگر به فکر این باشند که از محل تملک دارایی و اعتبارات داخلی، بودجه اقدامات خود را تامین کنند به جایی نخواهیم رسید.

مهرور در ادامه بر لزوم اولویت بخشی به مدیریت بحران در استان تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این مقوله می‌گنجد بحث ترافیک در البرز است؛ البرز یک دوم از راه‌های کشور را در خود جای داده است اما 18 درصد ترافیک کشور از آن اتفاق می‌افتد بنابراین عبور و مرور در استان به یک نگاه ویژه ملی نیاز دارد.

مدیرکل مدیریت بحران البرز ضمن تقدیر از عملکرد شهرداران به عنوان روسای ستاد مدیریت بحران شهرها در سال 94 اعلام کرد: نقش شوراها نیز در مدیریت بحران از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه شوراها با تصویب قوانین خاص می‌توانند یکی از یاریگران مدیریت بحران در شهرها و روستاهای استان باشند.

وی اضافه کرد: شوراها باید این دغدغه را داشته باشند که بودجه‌هایی را برای چهار سرفصل پیش بینی، پیشگیری، آمادگی-مقابله و بازسازی-بازتوانی اختصاص دهند.

مهرور در ادامه مهمترین اولویت استان در سال 95 را مدیریت بحران اعلام کرد وگفت: این اولویت‌ها در دو مقوله پیش بینی و پیشگیری مطرح می‌شود که البته نیاز به آموزش‌های تخصصی و مداوم دارد.

وی ظرفیت سمن‌های استان برای مدیریت بحران را ستود و خاطرنشان کرد: 410 سمن در استان وجود دارد که در مواقع لازم به خوبی می‌توانند به مدیریت بحران کمک کنند همانطور که سمن‌های استان در مدیریت بحران طاعون نشخوار کنندگان موثر بودند.

این مسئول به تشریح مقوله اقتصاد مقاومتی در مدیریت بحران پرداخت و گفت: استان البرز از کارخانجات متعددی برخوردار است که وسایل و ماشین آلات مورد نیاز در مدیریت بحران همچون ماشین آتش نشانی را تولید می کنند؛ بنابراین این نیازها می تواند با خرید از تولیدات داخل استان رفع شود.

وی در پایان اقدامات مورد نیاز در حوزه مدیریت بحران را برشمرد و اعلام کرد: در سال 95 باید موضوعاتی چون احداث سالن های چند منظوره مدیریت بحران، استخراج لیست امکانات و تجهیزات در شهرستان ها، تهیه لیست مدیران با سه رده جانشین به همراه مشخصات کامل، انبار وسایل امدادی، پیگیری بافت فرسوده، تشکیل ستاد مدیریت بحران، ستاد جلسات شهرداری ها و مقاوم سازی مدارس پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار